Shrnutí základních rozdílů mezi a) popisným psaním a b) reflektivním psaním: · Návaznost myšlenek: a) skrze časový sled popisovaných událostí (hodina začala takto, pak jsem dělal toto, žáci reagovali takto…) b) skrze jejich význam (na začátku hodiny se stalo toto, díky čemuž jsem si uvědomil, že…, což se mi spojuje se zkušeností z minulého semestru, kdy… , obecně se k těmto věcem stavím tak, že…, nevím do jaké míry to ovlivňuji já svou vznětlivostí/důrazem na dodržení plánu hodiny aj., když to zhodnotím s odstupem tak…) · Úhly pohledu: a) pouze jedna perspektiva (např. učitelova-moje), b) více perspektiv (učitelova, žáků, cvičného učitele, literatura, spolužák..) · Polemika se sebou: a) nepolemizuji se sebou; b) dovolím si zpochybnit vlastní perspektivu · Analýza situace a hledání řešení: a) neprobíhá nebo jen povrchně; b) probíhá a to ve sledu: prozkoumám událost (snaha dojít k tomu, co je stěžejní) a až po té hledám řešení do budoucna · Emoce: a) neuvádím nebo je pouze pojmenuji; b) pojmenuji emoce a rozebírám jejich příčiny a důsledky (ve vztahu ke mně, ve vztahu k druhým) Shrnutí základních rozdílů mezi a) popisným psaním a b) reflektivním psaním: · Návaznost myšlenek: a) skrze časový sled popisovaných událostí (hodina začala takto, pak jsem dělal toto, žáci reagovali takto…) b) skrze jejich význam (na začátku hodiny se stalo toto, díky čemuž jsem si uvědomil, že…, což se mi spojuje se zkušeností z minulého semestru, kdy… , obecně se k těmto věcem stavím tak, že…, nevím do jaké míry to ovlivňuji já svou vznětlivostí/důrazem na dodržení plánu hodiny aj., když to zhodnotím s odstupem tak…) · Úhly pohledu: a) pouze jedna perspektiva (např. učitelova-moje), b) více perspektiv (učitelova, žáků, cvičného učitele, literatura, spolužák..) · Polemika se sebou: a) nepolemizuji se sebou; b) dovolím si zpochybnit vlastní perspektivu · Analýza situace a hledání řešení: a) neprobíhá nebo jen povrchně; b) probíhá a to ve sledu: prozkoumám událost (snaha dojít k tomu, co je stěžejní) a až po té hledám řešení do budoucna · Emoce: a) neuvádím nebo je pouze pojmenuji; b) pojmenuji emoce a rozebírám jejich příčiny a důsledky (ve vztahu ke mně, ve vztahu k druhým)