ZŠ a MŠ Křtiny Pracovní náplň Útvar: pedagogický Funkce: asistent pedagoga Jméno: XXX Úvazek: 30 hodin (Přímá činnost 27 hodin) PO žáka: 3 1. Je přímo podřízen zástupci ředitele školy Ø v interních vztazích jedná svým jménem; Ø v externích vztazích týkajících se školy jedná jménem školy pouze na základě zvláštního pověření ředitele školy; nebo z pověření třídního učitele, případně pověření vedoucí školní družiny, Ø informace o žácích a činnostech ve třídě podává zákonným zástupcům žáka výhradně vyučující daného předmětu, třídní učitel nebo příslušná vychovatelka školní družiny, Ø dodržuje školní řád a ostatní vnitřní směrnice ZŠ a MŠ Křtiny. 2. Přímá pedagogická činnost asistenta pedagoga: Ø výchovně vzdělávací činnost podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele a vychovatelky ve školní družině zaměřenou na potřeby žáků s podpůrnými opatřeními, Ø nezbytná pomoc při komunikaci s žáky v rámci vyučovacích hodin, v rámci výchovně vzdělávacího procesu školní družiny, Ø nezbytná pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku o přestávkách, žák je veden k nejvyšší možné míře samostatnosti, Ø zaškolování práce s pomůckou, kterou žák využívá, úprava pracovních listů a učebních textů pod vedením učitele daného předmětu, Ø nezbytná pomoc žákům v adaptaci na školní prostředí, na školní družinu, Ø nezbytná pomoc žákům při orientaci v prostoru a čase, Ø nezbytná pomoc při řešení konfliktů se spolužáky, Ø pomoc učiteli při budování pozitivního sociálního klimatu ve třídě, vychovatelce v oddělení školní družiny, Ø nezbytná pomoc žákům v komunikaci a navazování sociálních vztahů, Ø sledování vztahů žáků ve třídě, v oddělení školní družiny, v případě podezření na rizikové chování žáků neprodleně informuje třídního učitele dané třídy, vychovatelku školní družiny případně vedoucí ŠPP, Ø podíl na vytváření hygienických a pracovních návyků žáků, Ø zajišťuje bezpečnost žáků při všech činnostech organizovaných školou, při akcích mimo školu, při tělesné výchově a při akcích školní družiny, Ø zajišťuje relaxaci žáka, Ø nezbytná pomoc žákům při pěstování základních norem chování ve školním prostředí, ve školní družině, Ø nezbytná pomoc žákům při sebeobsluze během vyučování nebo ve školní družině, Ø nezbytná pomoc při vzdělávacích akcích pořádaných školou – výstavy, divadla, muzea, přírodovědné vycházky, školní výlety, dopravní hřiště, pobyt ve školní družině, Ø kontrola plnění zadaných úkolů žáky, Ø opakování instrukcí poskytnutých učitelem v případě potřeby, Ø opakování a procvičování již probrané látky, Ø práce s žáky celé třídy, aby se učitel mohl individuálně věnovat žákům s podpůrnými opatřeními, Ø vykonává pomocné činnosti – rozdávání a vybírání sešitů a učebnic, kontrola ŽK, kontrola domácích úkolů, atd. – aby učitel získal více času pro žáky s podpůrnými opatřeními, Ø podílení se na výchovně vzdělávací činnosti na základě domluvy s třídním učitelem, učitelem daného předmětu a vychovatelkou ve školní družině, Ø základní výměna informací s učitelem a vychovatelkou školní družiny o aktuálním stavu a potřebách žáka i o probraném učivu a potřebě procvičování. 3. Nepřímá činnost asistenta pedagoga: Ø konzultace s učiteli o realizované vzdělávací činnosti v daný či následující den, Ø konkrétní příprava pomůcek didaktických i podpůrných na vzdělávání s ohledem na aktuální výuku, výroba pomůcek, Ø konzultace s učiteli po vyučování, Ø konzultace s vychovatelkami ŠD, Ø komunikace s členy ŠPP, metodické vedení školním speciálním pedagogem, Ø prostor na společné konzultace o potřebách žáků, Ø zajišťuje dohled nad žáky o přestávkách, při pobytu ve školní jídelně a odchodu žáků ze školy, Ø účast na pedagogických radách, na pracovních poradách a třídních schůzkách, Ø podílení na výzdobě třídy, učeben a dalších prostor dle pokynů učitele, vychovatelky školní družiny a potřeb školy, Ø příprava soutěží, výstavek a exkurzí ve spolupráci s učiteli, Ø účast na vzdělávacích akcích a programech pro asistenty, které jsou zaměřeny na nové metody vzdělávání a formy výchovné práce, Ø informování pedagogických pracovníků o vzdělávacích potřebách žáka, Ø zapojení do tvorby, realizaci a revizi IVP, PLPP žáků, Ø prostor pro společné přípravy na výuku – učitel/asistent, vychovatelka/asistent. .4. Spolupracuje Ø s třídními učiteli Ø s ostatními vyučujícími Ø s vychovatelkami školní družiny Ø s pracovníky školního poradenského pracoviště Ø s vedením školy Ø se zákonnými zástupci žáků Ve Křtinách dne ………………………………… …........................................ ............................................... pracovník ředitel školy