Tvorba profesního portfolia Zora Syslová, Veronika Rodová OČEKÁVÁNÍ - Co už vím ›Nástroj sebeprezentace (pohovor do zaměstnání) ›Nástroj sebereflexe, seberozvoje a profesní orientace (kam jsem se posunula, kam směřuji; ujasnění cílů; souhrn dokladů o profesním posunu za určité období; pomocník v teoretické i praktické přípravě) ›Volitelná struktura (práce za více let; mělo by nás charakterizovat) ›Různé druhy a typy portfolia (učitele, dítěte, povinné p. ze střední školy, dále neaktualizované, profesní, výběrové svěrné, fotografií aj. ) ›Práce s chybou („artefakty, které ukazují, že jsem se někdy mýlila“) ›Není to jen souhrn seminárních prací ›Je součástí SZZ OČEKÁVÁNÍ - Co potřebuji vědět ›Struktura (inspirace u kolegyň; jaký má mít rozsah; uvidět silná a slabá místa v jeho struktuře, jaká je nejlepší struktura, jak ho správně sestavit) ›Obsah (co do něj patří a co nepatří, co je vhodné, co mohu využít z minulosti/SPgŠ) ›Jak ho shrnout do PwP ›Jak ho propojit s okruhy SZZ (co se od něj u SZZ očekává, jak ho použít) ›Jak ho trvale využívat (proč ho mít i po SZZ, jak s ním pracovat v praxi) ›Kvalita mého portfolia (vypovídá o mě to, co chci; v jaké míře do něj zapojit i další oblasti mého život, které nesouvisí s učitelstvím) ›Jaké jsou vaše možnosti s výměnou portfolií? -pošta -osobní výměna -sken › Úkol na příště: ›Do 20. listopadu 2019 vložit do moodlinky prezentaci svého portfolia (https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2778) › ›Doporučení: ›Můžete využít power-pointovou prezentaci nebo i jiný způsob. ›Prezentace by měla trvat 5 minut (5 - 7 snímků; nastavte automatické přepínání snímků). ›Strukturu necháváme na Vás, nezapomeňte objasnit klíč, podle kterého portfolio tvoříte a také představit konkrétní artefakt, na kterém doložíte Váš profesní posun a rozvoj. Hledejte způsob, který by dobře vystihoval Vaši jedinečnost, zkuste užít metaforického vyjádření. ›Přejeme hodně dobrých a originálních nápadů. - › Státní závěrečná zkouška › Tady budou vložené otázky k SZZ (ještě je dokončuje Honza Mareš, ale do pátku by měly být hotové) – provedla bych studenty tím, jak budou organizované. Prezentace PP ›Kritéria kvalitní prezentace: ØStudent představí své PP, objasní klíč, představí konkrétní artefakt, na kterém doloží svůj konkrétní profesní posun a rozvoj. Vystihne svou jedinečnost. › Co jsem se naučila a na čem to mohu ukázat? Jakou učitelkou se stávám? Prezentujte, jak myslíte, co víte a jak to umíte doložit. ØDodrží časový limit 5 minut. ØVyužije power-pointovou prezentaci. › Tady budou vložené otázky k SZZ (ještě je dokončuje Honza Mareš, ale do pátku by měly být hotové) – provedla bych studenty tím, jak budou organizované.