Okruhy: Speciální pedagogika předškolního věku 1. Pojetí speciální pedagogiky, terminologické vymezení. Postavení jednotlivých speciálně pedagogických disciplín. 2. Integrace/inkluze, dítě se SVP). Aktuální legislativní rámec vzdělávání. Individuální vzdělávací plán (IVP), plán pedagogické podpory (PLPP). Integrovaný pedagogicko-psychologický poradenský systém (PPP, SPC, speciální pedagog). 3. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání se zaměřením na žáky SVP. 4. Podpůrná opatření – koncepce podpůrných opatření, stupně podpůrných opatření u dětí v běžných typech mateřských škol v rámci inkluzivního vzdělávání. 5. Logopedie - narušená komunikační schopnost, charakteristika jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. 6. Alternativní a augmentativní komunikace. 7. Specifické poruchy učení a chování - pojmové vymezení a terminologie, klasifikace. 8. Deficity dílčích funkcí – charakteristika, vztah ke specifickým poruchám učení, možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku. 9. ADD, ADHD – vymezení, možnosti podpory u dítěte s ADD, ADHD. 10. Surdopedie – dítě se sluchovým postižením, přístupy k dětem se sluchovým postižením. 11. Psychopedie - pojmové vymezení a terminologie, klasifikace mentálního postižení charakteristika dítěte s mentálním postižením, LMP. 12. Poruchy autistického spektra, vymezení pojmu, charakteristika dítěte s PAS. 13. Somatopedie - klasifikace pohybových vad, mozková obrna – formy, kombinované postižení, chronická onemocnění, možnosti vzdělávání dětí a žáků s tělesným postižením. 14. Oftalmopedie – pojmové vymezení, dítě se zrakovým postižením v MŠ. 15. Dítě se sociálním znevýhodněním v MŠ, přípravná třída základní školy. Komentovaná přednáška