GEOGRAFIE V SOUVISLOSTECH: PROPOJENÍ ODBORNÉ VÝUKY GEOGRAFIE NA PdF MU SE ZEMĚPISEM NA ZŠ DOPLNĚNÍ PORTFOLIA JEDNOTLIVÝCH PŘEDMĚTŮ Podklady pro tvorbu vlastního tematického plánu pro výuku zeměpisu na ZŠ Tabulku vyplň za každé cvičení, které během výuky na KGE PdF zpracuješ. Název předmětu Ročník/semestr Základní pojmy, se kterými jsi v předmětu pracoval/a Tuto položku vyplň souhrnně za celý předmět jen u posledního cvičení daného předmětu – přemýšlej nad hierarchií pojmů (některé pojmy jsou nadřazené a jiné pod ně patří) a vyber jen ty nejdůležitější Název cvičení Základní pojmy, se kterými jsi ve cvičení pracoval/a Zařazení cvičení do tematického celku z RVP ZV (zaškrtni tematický celek a doplň příslušné očekávané výstupy – OV, pokud jich bylo víc, uveď všechny) ☐ Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie OV: ☐ Přírodní obraz země OV: ☐ Regiony světa OV: ☐ Společenské a hospodářské prostředí OV: ☐ Životní prostředí OV: ☐ Česká republika OV: ☐ Terénní geografická výuka, praxe a aplikace OV: Použité kartografické prostředky při tvorbě cvičení (zaškrtni použitý druh mapy a doplň její název, potom uveď, jaké kartografické dovednosti jsi aplikoval, pokud jsi použil/a víc map, vypiš všechny) Použitý druh mapy: ☐ Topografická mapa Název: ☐ Kartogram Název: ☐ Kartodiagram Název: ☐ Jiná tematická mapa Název: ☐ Jiné – upřesni: Kartografické dovednosti: Zaškrtni jen ty, u kterých seš si jistý/á, že jsi je použil/a. ☐ Čtení ☐ Analýza ☐ Interpretace ☐ Tvorba mapy Použité digitální technologie při tvorbě cvičení ☐ Desktop SW ☐ Online SW ☐ Mobilní aplikace ☐ Jiné Zde konkretizuj, s čím a jak jsi pracoval/a: Terénní výuka ☐ Ano ☐ Ne Konkretizuj (délka, místo, činnosti): Aplikace na modelový region ☐ Místo bydliště nebo okolí školy ☐ Regiony Česka ☐ Česko ☐ Regiony světa ☐ Svět ☐ Jiné (doplň): Seznam zdrojové literatury (zadané vyučujícím i vlastní)