C2-HD-TOP.png C2-HD-BTM.png Obsah obrázku objekt, světlo, štětec Popis byl vytvořen automaticky MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK A STARŠÍ ŠKOLNÍ VĚK [USEMAP] C2-HD-TOP.png MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky •Tato vývojová fáze začíná zahájením školní docházky (6–7 let) a končí přibližně v 11-12 letech věku dítěte. •Relativně klidné období bez dramatických vývojových změn. •Nástup do školy z hlediska tělesného vývoje způsobuje značné omezení pohybu. •Zdokonalování motorických schopností, toto období nazýváme “zlatým věkem motoriky“. • Hrubá motorika -pohyby vykonávané velkými svaly jsou již zcela dokonalé (házení, skákání) vhodné období, aby se dítě učilo plavat, jezdit na kole. •Jemná motorika- pohyby drobných svalů jsou zatím méně přesné (psaní). • Vnímání se přibližuje vnímání dospělého člověka, dítě je schopno orientovat se v čase, prostoru, zdokonaluje se ostrost všech smyslů. [USEMAP] C2-HD-TOP.png Obsah obrázku exteriér, vsedě, zahrada, stůl Popis byl vytvořen automaticky MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK •Zpočátku převládá mechanická paměť •Slovní zásoba až 10 000 slov, dítě aktivně používá zhruba 5 000 – dítě si uvědomuje skladbu a gramatiku řeči. • • Dítě opouští egocentrismus. •Po nástupu do školy se u dítěte objevuje vadné držení těla. Vady funkční, bez strukturálních změn na kostře-dětská kulatá záda, odstálé lopatky, skoliotické držení páteře. •Výkon, který dítě podává, resp. hodnocení podaného výkonu učitelem a spolužáky, se výrazně podílí na utváření jeho identity. • [USEMAP] C2-HD-TOP.png STARŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Obsah obrázku tráva, exteriér, osoba, dítě Popis byl vytvořen automaticky •Motorický vývoj dochází ke zvyšování výkonnosti všech orgánů a svalové koordinace. Obratnost a pohyblivost má velkou společenskou hodnotu. •• Přechod k abstraktnímu myšlení. •Převládá logická paměť na mech. •• Potřeba stimulace a učení. •• Potřeba sociálního kontaktu. •• Potřeba být někým akceptován. •Specifickým znakem je potřeba identifikace se skupinou dětí stejného pohlaví. [USEMAP] C2-HD-TOP.png STARŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Obsah obrázku interiér, jídlo, lednička, položky Popis byl vytvořen automaticky •Sebehodnocení ke konci st. šk. věku se stává stabilnějším. Dítě zatím často hodnotí sebe sama na základě aktuálních úspěchů. Identita je utvářena názory, postoji a hodnocením ostatních. Jako dané přijímá tvrzení od těch, kteří pro něj představují autoritu. • Socializace -Začínají se projevovat rozdíly ve skupinách složených na základě pohlavního rozlišení – dívčí a chlapecké skupiny se liší v zaměření, velikosti a hierarchii i typem převažujících vztahů. •Poprvé se děti dostávají do skupiny, která je schopná jednat jako celek. Začínají se objevovat i interakce mezi skupinového charakteru – společný nepřítel. [USEMAP] C2-HD-TOP.png DĚKUJI ZA POZORNOST PODROBNĚJŠÍ INFORMACE VLOŽENY V ISU-SAMOSTATNĚ MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK A STARŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Obsah obrázku budova, osoba, interiér, okno Popis byl vytvořen automaticky za pozornost Hezký den [USEMAP]