YPPp13 Diagnosticko-intervenční praxe Praxe je realizována v rámci předmětu YPPp13 Diagnosticko-intervenční praxe. Je plánována na dva dny, nebo 4 dopoledne za semestr (to je na volbě ​studenta). Každý ze studentů ji vykonává samostatně na vybrané škole, která mu tuto formu praxe umožní. U studentů, kteří učí v mateřské škole, předpokládáme, že praxi absolvují na své škole. Cílem praxe je poskytnou studentům příležitost zpracovat komplexní analýzu diagnostiky dítěte z podkladů, které získají v mateřské škole, realizovat rozhovor a analyzovat produkty dítěte. Na základě získaných dat student analyzuje proces diagnostiky, odhalí slabá místa a navrhne opatření, která by byla vhodná přijmout. Student si tak procvičí zejména komunikační, koordinační a manažerské dovednosti potřebné k řízení práce při diagnostikování. Výstupem z praxe bude komplexní analýza nastavení diagnostických procesů a opatření pro dítěte s obtížemi zpracovaná do podoby seminární práce. Ta bude sestávat ze tří částí. V první části bude student analyzovat, jakým způsobem bylo vybrané dítě (s obtížemi) diagnostikováno, nahlédnete do jeho dokumentace (např. portfolia, anamnézy, výsledků dosavadního diagnostikování, záznamů z pozorování, zpráv ze školských poradenských zařízení), s učitelkou povede rozhovor o dítěti, jeho projevech, jeho rodinném zázemí. Ve druhé části student bude analyzovat efektivitu a výsledky diagnostické činnosti učitele, efektivitu nastavených opatření a vedení intervence, způsob komunikace s rodinou, posoudí podnětnost prostředí v MŠ a příležitosti k učení, které učitelka vytváří. Ve třetí části na základě zjištění navrhne další postup pro práci s dítětem, popíše chyby a problémy, které odhalí. Sestaví plán, jak nastavit další práci s dítětem, jaká opatření přijmout, jak směřovat spolupráci s rodinou apod. Do seminární práce lze zařadit anonymizované scany materiálů a artefaktů. Seminární práce by měla mít rozsah do 4 stran (mimo příloh).