(1) Co tě dnes potěšilo? (2) Viděl/a jsi dnes někoho, kdo se zachoval laskavě? (3) Měl/a jsi dnes možnost zachovat se laskavě? (4) Viděl/a jsi dnes někoho, kdo se zachoval nehezky? Jak jsi na to reagoval/a? (5) Měli se dnes všichni o přestávce s kým bavit? (6) O čem byla knížka, ze které vám četl/a učitel/ka? (7) Udělal někdo něco legračního, co tě rozesmálo? (8) Plakal dnes někdo? (9) Co tvůrčího se ti dnes podařilo? (10) Jakou hru nejraději hrajete o přestávce? (11) Jaká nejlepší věc se dnes stala? (12) Pomohl/a jsi dnes někomu? (13) Řekl/a jsi dnes někomu „děkuji“? (14) Vedle koho jsi dnes seděl/a u oběda? (15) Co tě rozesmálo? (16) Pochopil/a jsi něco, čemu jsi nerozuměl/a? (17) Kdo tě dnes inspiroval? (18) Co bylo nejlepší a co bylo nejhorší? (19) Co bylo tvou nejméně oblíbenou částí dne? (20) Chyběl dnes někdo v tvé třídě? (21) Cítil/a ses někdy v průběhu dne nejistě? (22) Slyšel/a jsi dnes něco, co tě překvapilo? (23) Viděl/a jsi dnes něco, nad čím ses musel/a zamyslet? (24) S kým sis dnes hrál/a? (25) Řekni mi něco, co dnes už víš, ale včera jsi to ještě nevěděl/a. (26) Co bylo pro tebe výzvou? (27) Kdo a čím ti dnes udělal radost? (28) Komu jsi udělal/a radost ty? (29) Chutnal ti dnes oběd? (30) Ohodnoť svůj den na škále 1-10. (31) Dostal se dnes někdo do potíží? (32) Měl/a jsi dnes možnost projevit statečnost? (33) (34) Řekni nám o dvou věcech, které sis dnes nejvíc užil/a. (35) Na co se zítra těšíš? (36) Co zrovna čteš? (37) Které pravidlo se ti dnes nejhůře dodržovalo? (38) Nauč mě něco, co neznám. (39) Kdybys mohl/a změnit jednu věc na dnešním dnu, co by to bylo? (40) Napadá tě něco, o čem bys chtěl/a mluvit? (41) S kým ses dnes podělil/a o svačinu? (42) Která část školní budovy se ti líbí nejméně? A která nejvíce? (43) Co ti dnes udělalo radost? (44) Byl/a jsi dnes na sebe pyšný/á? Proč? (45) Cítil/a jsi, že tě má někdo rád? Jak jsi to poznal/a? (46) Naučil/a ses dnes nějaké nové slovo? (47) Co bys chtěl/a stihnout udělat předtím, než bude konec školního roku? (48) Kdyby ses teď mohl/a posadit vedle někoho jiného ve třídě, kdo by to byl? Proč? (49) Usmál/a se dnes pan učitel/paní učitelka? Zamračil/a se dnes pan učitel/paní učitelka? Proč? (50) Kdyby sis zítra mohl/a vyměnit roli s tvou paní učitelkou/ panem učitelem, co bys učil/a ostatní děti? 50otázekkdyžsechceteopravdudozvědět,cobyloveškole. Anna Babanová 2017 Zdroj: Leslie Means, 50 Questions To Ask Your Kids Instead Of Asking “How Was Your Day.”