Mapové dovednosti – metodický/pracovní list Autor: Téma Vliv přírodních faktorů na rozložení obyvatel ve světě Název úkolu / aktivity: Které přírodní faktory ovlivňují rozmístění obyvatel na Zemi? Jak se tyto faktory projevují v koncentraci obyvatel v Česku? 20 min - indiv - skup, ve dvojicích.. Pro koho je aktivita určena: VAR. 1 SŠ Cíle aktivity: · Rozlišit regiony s vyšší a nižší hustotou obyvatel na Zemi · Lokalizovat oblasti s extrémní hustou obyvatel (vysokou i nízkou) · Porovnat tyto oblasti, najít spojující/odlišné přírodní faktory · Vybrat přírodní faktory, které nejvýznamněji ovlivňují rozmístění obyvatel · Aplikovat význam přírodních faktorů na rozmístění obyvatelstva na jiném území, na ČR · Rozvíjet mapové dovednosti Teoretická východiska: Napsat např. základní pojmy z legendy, termíny apod.…… Mapy či další pomůcky: Např. Školní atlas kartografie Praha, mapa, název, strany s. x, s. xx Další mapa – její zdroj Postup a návod k činnosti: · Popis pro učitele, poznamenat úrovně dovedností k úkolům (čtení, analýza, interpretace), na co si dát pozor…, podpora žáků, motivace Alternativa k aktivitě, k úkolům · Využít jiné mapky, jiné zdroje? Otočit kladení otázek? Zaměnit indukci a dedukci, variantu pro žáky nižšího věku? II. stupeň ZŠ/ VAR 2 Zadání úkolů Formulovat sadu na sebe navazujících úkolů k práci nad mapou, mapami, pokrývající všechny tři základní typy dovedností (čtení, analýza, interpretace), úlohy logicky sestavené, vedoucí k rozvoji dovedností, k rozvoji geograf. myšlení, ke hledání vztahů Mapka - ukázka Závěr. Doplnění slovo autoraJ…: