Zeď vybarvený šipkou a dartboard VÝUKOVÉ CÍLE VÝUKOVÉ CÍLE - DEFINICE Představa o kvalitativních a kvantitativních změnách u jednotlivých žáků v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické, kterých má být dosaženo ve stanoveném čase v procesu výuky (Kalhous, 2009). JAK BY MĚLY BÝT CÍLE FORMULOVÁNY? SPRÁVNĚ FORMULOVANÉ CÍLE Žák bude na konci hodiny schopen vyjmenovat tři stěžejní díla Karla Čapka. Žák zvládne samostatně analyzovat rétorické figury v básni Máj. Žák dokáže vysvětlit důvody, které vedly k započetí první světové války. NESPRÁVNĚ FORMULOVANÉ CÍLE Představit žákům výčet nepravidelných sloves. (úkol pro učitele) Žák bude umět hovořit o tématu „moje rodina“ v německém jazyce. (příliš obecný cíl) Žák si zapamatuje co nejvíce slovíček z učebnice. (neměřitelné) PSYCHOMOTORICKÉ CÍLE DLE DAVEHO AFEKTIVNÍ VÝUKOVÉ CÍLE DLE KRATWOHLA KOGNITIVNÍ VÝUKOVÉ CÍLE DLE BLOOMA ZDROJE Čejková, I., Navrátilová, J., & Brücknerová, K. (2022). Výukové cíle: Školní didaktika [Online]. Retrieved September 22, 2022, from IS Muni website: https://is.muni.cz/el/phil/jaro2017/DPS003/um/skolni_didaktika__dalkari.pdf Heuréka.cz. (2022). Opět Bloomova taxonomie [Online]. Retrieved September 22, 2022, from Heuréka.cz: akreditovaná vzdělávací společnost website: https://vzdelavaci-spolecnost.cz/opet-bloomova-taxonomie-a265 Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika (Vyd. 2). In (Vyd. 2). Praha: Portál. SMART [Online]. (2022). SMART [Online]. Retrieved September 22, 2022, from Evolution Marketing website: https://www.evolutionmarketing.cz/marketingovy-slovnik/smart/