evropský SOCialni i MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ. OP Vzdělávání fOnd V CR EVROPSKÁ UNIE MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY pro konkurenceschopnost INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ 'Název školy: Základní škola Bavorov, okres Strakonice Číslo projektu: CZ. 1.07/1.4.00/21.0716 Autor: Anna Rychtářova Název: VY_32_I N OVAC E_08_04_Shod nost troj úheln íků Téma: Shodnost Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika 7.třída rDatum vytvoření: 6.1.2012 Pilotováno dne: 9.1.2012 ace ro 7.ročník matematika ZŠ Prezentace pro interaktivní tabuli Pomůcky: nejsou potřeba Metodické pokyny: První pracovní snímek slouží k procvičení vět o shodnosti trojúhelníků. Žáci postupně doplňují věty o shodnosti trojúhelníků. V dalším snímku je řešení. Ve snímku číslo 6 si žáci procvičí shodnost na konkrétních trojúhelnících a zapíší ji. Řešení je za snímkem. Inovace: Žák užívá při řešení úloh logické postupy a využívá obrazové materiály na interaktivní tabuli. Materiál je v souladu s RVP a ŠVP. Shodnost trojúhelníku Úkol: Doplň věty o shodnosti trojúhelníků Věta sss: Dva trojúhelníky jsou ., shodují-li se ve. Věta......... Dva trojúhelníky jsou shodné,.............................v jedné straně a ve 2 úhlech k této straně přilehlých. Věta sus: .............................................., shodují-li se ve 2........................ a v jednom úhlu jimi.......................................... Řešení: Věta sss: Dva trojúhelníky jsou shodné, shodují-li se ve všech třech stranách. Věta usu: Dva trojúhelníky jsou shodné, shodují-li se v jedné straně a ve 2 úhlech k této straně přilehlých. Věta sus: Dva trojúhelníky jsou shodné, shodují-li se ve 2 stranách a v jednom úhlu jimi sevřeném. r Ukol: Rozhodni, které trojúhelníky jsou shodné a zapiš v čem se shodují. Zapiš tuto shodnost A a větu, podle které isou shodné. Zápis: Řešení: