9. SOURCES AND LITERATURE
This chapter has been prepared by Karel Pančocha
Commission of the European Union (CEU). 2003. Point Report on Social Inclusion. Brussels: Council of the European Union. [accessed 29. 3. 2011]. <http://europa.eu/legislation_summaries/employment_and_social_policy/situation_in_europe/c10616_en.htm>. Dijkers, Marcel. 2010. Issues in the Conceptualization and Measurement of Participation: An Overview. Archives of physical medicine and rehabilitation 91 (1): S5-16 . Lister, R. 2000. Strategie for Social Inclusion: Promoting Social Cohesion or Social Justice? Pp. 37 - 54 in Peter Askonas, Argus Steward (eds.). Social Inclusion: Possibilities and Tensions. Houndmills: Macmillan. Heinemann, Allen W. 2010a. Measurement of Participation in Rehabilitation Research. Archives of Physical Medicine and rehabilitation 91 (9): S1 – S4. Heinemann, Allen W. 2010b. Issues in Participation Measurement in Research and Clinical Applications. Archives of Physical Medicine and rehabilitation 91 (9): S72 – S76. Mitchell, David. 2003. Research methodologies and the quandary of over-analysed populations. Using Emancipatory Methodologies in Disability Research, proceedings of the first NDA Disability research Conference. Dublin: NDA. Ministry of Education, Youth and Sports. National action plan for inclusive education (Národní akční plán inkluzivního vzdělávání). [online]. Praha: MŠMT [accessed 15. 11. 2011]. http://www.msmt.cz/socialni-programy/narodni-akcni-plan-inkluzivniho-vzdelavani Národní rada osob se zdravotním postižením ČR. UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (Úmluva OSN o právech osob se zdravotním postižením. [online]. Praha: Národní rada osob se zdravotním postižením [accessed 29. 11. 2011]. http://www.nrzp.cz/images/PDF/umluva-osn.pdf Pančocha, Karel, Vaďurová, Helena. 2010. Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze. Pp. 25-40 in Miroslava Bartoňová, Marie Vítková, et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Brno: Masarykova univerzita Švestková, Olga, Angerová, Yvona. 2006. Rehabilitace v České republice. Florence: časopis moderního ošetřovatelství 2 (3): 23-25. Švestková, Olga, Pfeiffer, Jan, Kupková, Jana, Matlasová Hana. 2008. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví WHO jako nástroj moderní rehabilitace. Praktický lékař 88 (3): 161-164. Vaďurová, Helena, Pančocha, Karel. 2010. Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků. Pp. 15-32 in Bartoňová, Miroslava, Vítková, Marie et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Brno: Masarykova univerzita Vaňásková , Eva. 2005. Testování v neurorehabilitaci. Neurologie pro praxi [online] 6 (6): 311-314. [accessed 29. 11. 2011]. http://www.solen.cz/pdfs/neu/2005/06/06.pdf WHO. 2008. International Classification of Functioning, disability and Health. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. Praha: Grada
|