1 Vznik a vývoj předmětu (Julínek a kol. s. 14-17) 1) Komenský (,Jan Amos): Didaktika velká (teorie vyučování i výchovy) 2)Felbiger (Johann Ignaz) na podnět Marie Terezie zpracoval reformu rakouského základního školství a v roce 1774 zavedl povinnou školní docházku. Autor Methodenbuch (1775) – pokyny pro vyučování jako celek. 3)Diesterweg (, Adolf) – poprvé (1835) odlišil didaktiku oborovou (t. č. metodiku)od didaktiky obecné 4)Lepař (Jan): O metodách dějepisného učení (1879) 5) Autoři publikující převážně v období 1. rep.: Kádner (,Otakar) Čondl (Karel), 2 6) období 1948-1989 - ideologie m.-l. + posun od metodiky k didaktice a) 50.- 60. léta oborová metodika (jak?) dějepisu Mejstřík (Václav) Metodika dějepisu jako učebního předmětu b) 70.- 80. léta oborová didaktika (proč ?) dějepisu Čapek (Vratislav a kol.) Didaktika dějepisu I, II (658 s.) Janovský J. Základy didaktiky dějepisu 3 7) 90. léta až současnost Julínek (,Stanislav): Základy oborové didaktiky dějepisu Labischová (, Denisa) – Gracová (, Blažena): Příručka ke studiu didaktiky dějepisu Beneš (,Zdeněk): Co se školním dějepisem? In: Historie a škola I. Praha 2002, s. 5-23. Beneš (,Zdeněk): Didaktika dějepisu. In: Manuál Encyklopedie českých dějin. Praha 2003, s. 324 a n.