TI2003 Praktické činnosti na ZŠ (dřevo, kovy, plasty) Téma - didaktická hra podporující kompetence žáka v předmětu pracovní vyučování na 2. stupni ZŠ 1. Název výrobku 2. Stručná anotace (stručný popis o co se jedná, k čemu bude výrobek sloužit) 3. Identifikace (popište o jaký tematický okruh RVP se jedná a do jakého ročníku na druhém stupni ZŠ byste ho zařadil a proč). 4. Zacílení činnosti · co se tím rozvíjí - výukové cíle (kognitivní, psychomotorický, afektivní, sociální – které konkrétně a jakým způsobem), · co tím chceme dosáhnout - rozvoj klíčových kompetencí (k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a interpersonální, pracovní – které a jakým způsobem), · jaký je přesah do jiných oblastí - mezipředmětové vztahy (do jakých jiných předmětů a jakým způsobem). 5. Přípravná část výuky · použité vyučovací metody - monologické, názorně-demonstrační, dovednostně-praktické, aktivizační…(vyberte některou a vysvětlete proč zrovna tato vyučovací metoda (metody) má při realizaci výrobku zásadní význam. · organizační formy práce - hromadná, individuální…(které forma a proč je výhodná při realizaci výrobku). · bezpečnostní a hygienické pokyny – na co si dát pozor z hlediska BOZP · motivace a návaznost na žákovo poznání – motivace směrem k žákům proč právě tento výrobek, jaké jsou vstupní vědomosti cílové skupiny žáků? · otázky a úlohy pro žáky – vypište formou otázek (5-6) jak zjistíte počáteční znalosti žáků (o materiálu, pomůckách, nářadí, nástrojích….) 6. Pracovní postup · použitý materiál, nářadí, nástroje, pomůcky – objasněte, proč jste použili právě tento druh materiálu pro realizaci výrobku) · nákres, náčrt, technický výkres výrobku – proveďte a vysvětlete, kterou formu byste pro žáky preferovali a uveďte ji v didaktickém listu. · popis pracovního postupu – formou instruktáže vysvětlete pořadí jednotlivých operací. · metodické poznámky pro učitele – možná úskalí při realizaci, na co si dát pozor při realizaci výrobku. · reflexe – co mi to dalo, co bude třeba pozměnit.