20 Profesní rozvoj učitele/ky 2/ Učitel/ka plánuje profesní rozvoj na základě potřeb školy. Jaké jsou priority školy v oblasti DVPP a jak je naplňujete svým plánem a realizací DVPP? Jak vyhodnocujete vlastní kvalitativní přínos a užitek pro školu? Učitel/ka plánuje profesní rozvoj na základě reálných dat z evaluace vlastní praxe a potřeb školy, v propojení s ŠVP a dalšími závaznými dokumenty školy. Profesní rozvoj učitele/ky 20 1/ Učitel/ka jako reflektující profesionál/ka Jak získáváte a jak zaznamenáváte informace o své ped. praxi? Jaké jsou vaše silné stránky a kde cítíte vzdělávací potřeby? Kde hledáte a získáváte podporu? Učitel/ka pravidelně reflektuje svou ped. praxi, např. prostřednictvím pozorování, hospitací, portfolia. Dokáže posoudit své silné a slabé stránky a plánuje svůj profesní rozvoj s cílem zkvalitňování vlastní praxe. 2#r Profesní rozvoj učitele/ky 5/ Profesní rozvoj je partici-pativní a zaměřený na rozvoj profesionality v oboru. Jak podporujete učení ostatních kolegů? Jak získáváte zpětnou vazbu své podpory? Jakým způsobem reprezentujete svou profesi Či školu navenek? Učitel/ka podporuje učení ostatních pracovníků školy prostřednictvím kolegiálního učení, členstvím v profesních organizacích, prezentuje svou profesi veřejnosti a přispívá ke zvýšení společenského statusu pedagogické profese. Profesní rozvoj učitele/ky 20 4/ Profesní rozvoj je v souladu s aktuálními trendy ve vzdělávání. Jak a kde získáváte nové oborové i pedagogické informace? Jak se to projevuje ve vaší výuce? Učitel/ka modeluje a realizuje svoje učení prostřednictvím aktuálních informací z oboru (předmětu), stejně jako z oblasti pedagogiky a výchovy obecně. Profesní rozvoj učitele/ky 20 3/ Učitel/ka se pravidelně vzdělává podle principů celoživotního učení. Jak se učíte a jaké metody využíváte? Jaká omezení a přednosti jednotlivé prostředky mají? Jaké jsou vaše dlouhodobé cíle? Učitel/ka se proaktivně účastní adekvátních metod rozvoje svých profesních dovedností, dokáže vyhodnotit jejich přínos a omezení, má představu a plán svého kariérního růstu.