Učební proces 2/ Metody výuky vycházejí ze zájmu žáků a podporují jejich učení. Jakým způsobem zjišťujete zájem žáků o učivo/poznání a kdy? Jak si žáci vybírají činnosti a na základě jakých kritérií? Učební proces 1/ Metody výuky odrážejí učební styly žáků. Jaké činnosti preferují jednotliví žáci a proč? Jak je vybízíte k reflexi učebních preferencí? Učitel/ka doporučuje žákům metody učení, existuje svobodná volba a odpovědnost žáka za výsledek učení. Učitel/ka zná učební styly jednotlivých žáků, střídá v rámci výuky metody podle preferencí žáků a nabízí podněty k reflexi procesu učení. Učební proces 5/ Metody výuky odrážejí ped. konstruktivismus a vedou k získávání klíčových kompetencí. Jaké dovednosti žáci získávají v hodině? Jaké klíčové kompetence získávají? Jak a proč formulujete otázky žákům (Bloomova taxonomie)? Učitel/ka buduje získávání nových kompetencí na základě předešlých, upřednostňována je vzájemná provázanost znalostí a dovedností se schopností žáků informace využít nezávisle na tématu. Učební proces 4/ Metody výuky vedou ke vzájemnému učení. Jak zjišťujete, co už žáci o učivu vědí? Kdy a kolik času mohou spolupracovat či prezentovat výsledky své práce? Učitel/ka podporuje vzájemné učení a týmovou spolupráci, využíváno je předešlých znalostí žáků a jejich prezentace dalším žákům. Učební proces 3/ Metody výuky vedou k aktivitě žáků. Kolik času jste během hodiny aktivní vy a kolik žáci? Jak a kdy podporujete iniciativu žáků? V rámci výuky je aktivita na straně žáků, učitel/ka facilituje proces učení s důrazem na podporu iniciativy žáků.