Komunikace a interakce 2/ Komunikace a interakce jsou vstřícné a podpůrné. Jak pracujete s vlastními stereotypy a předsudky? Jak pracujete s růzností v třídním kolektivu? Učitel/ka modeluje a vytváří nestereotypní a protipředsudkové komunikační prostředí podporující maximální rozvoj žáků bez ohledu na jejich věk, pohlaví, rasovou nebo náboženskou příslušnost. Komunikace a interakce 1/ Komunikace a interakce jsou demokratické, s respektem ke každému žákovi a dalším osobám. Jak oslovujete žáky? Jaký je poměr hodnotícího a popisného jazyka ve vaší komunikaci? Jakým způsobem komunikujete se zákonnými zástupci? Učitel/ka modeluje a podporuje respektující komunikaci ve škole v rámci demokratických pravidel jako i partnerskou komunikaci se zástupci žáků. Komunikace a interakce 5/ Komunikace a interakce jsou přímé, jasné a adekvátní potřebám žáků a dalších osob. Kolik prostoru dáváte aktivnímu naslouchání? Jaké komunikační potřeby mají žáci, jak na ně reagujete? Učitel/ka využívá přímou komunikaci, popisný jazyk a metody aktivního naslouchání s cílem komunikovat efektivně, bez postranních úmyslů či manipulací. Komunikace a interakce 4/ Komunikace a interakce jsou různorodé a proaktivní. Jaké možnosti komunikace s vámi žáci mají? Jaké prostředky komunikačních technologií využíváte pro obohacení výuky? Učitel/ka modeluje a nabízí různorodé proaktivní metody komunikace s žáky s cílem nabídnout a rozšířit vzdělávací příležitosti i mimo vlastní vyučování, např využíváním sodiálních sítí, virtuálních učících prostředí. Komunikace a interakce 3/ Komunikace a interakce jsou profesionální a etické. Jak komunikujete s ostatními členy týmu? Jak vypadá etika vaší profese a její naplňování? Jaká je vaše nejčastější týmová role? Učitel/ka modeluje a udržuje profesionální vztahy na pracovišti, loajální, etické a podporující vzájemné učení pedagogů, reflektující svou roli v týmu.