Učitel/ka a komunita 2/ Komunita je partnerem a zdrojem pro plánování výuky. Jak a kdy se podílí komunita na formulování vzdělávacích cílů? Jak komunikujete o cílech žáků, školy a získáváte informace od komunity? Učitel/ka a komunita 1/ Komunita je zdrojem pro učební proces. Kolik prostoru dostávají témata přímo související s reálným životem žáků? Jaký je? Jak o něm získáváte informace? Učitel/ka zapojuje zákonné zástupce žáků i další sociální partnery do plánování výuky, informuje je nejrůznějšími kanály o vzdělávacích cílech a možnostech zapojení do života školy. Učitel/ka využívá a vyhledává v maximální míře zdroje a informace, které nabízí komunita a zapojuje je do učebního procesu, včetně podnětů, které přinášejí žáci. Učitel/ka a komunita 5/ Komunita a rozmanitost Jakým způsobem zapojujete různost a rozdílnost komunity do vzdělávacích aktivit? Jak pracujete se sociální nerovností? Učitel/ka podporuje a do výuky přináší informace o jiných kulturách, zemích a zvycích, podporuje poznání rozdílů před stereotypy a modeluje metodami protipředsudkové výchovy respekt k rozdílnostem mezi lidmi a komunitami. Učitel/ka a komunita 4/ Komunita a škola participují na tvorbě občanské společnosti. Jakým způsobem se osobně zapojujete do života komunity a dáváte najevo své názory a postoje? Jak a kdy představujete pedagogickou profesi komunitě? Učitel/ka modeluje jasné občanské postoje, aktivně se zapojuje do života širší komunity a reprezentuje svou profesi v rámci participace na občanské společnosti. Učitel/ka a komunita 3/ Komunita a škola jsou otevřené a prostupné systémy. Jak zjišťujete problémy komunity a reagujete na ně ve svých plánech? Jak se život komunity prolíná s učivem? Učitel/ka modeluje a podněcuje zapojení žáků do života a řešení problémů komunity prostřednictvím společných projektů a iniciativ.