Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 1 Prověřování, hodnocení, klasifikace praktických dovedností Ing. Nikola Straková Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 2 Specifika prověřování a hodnocení v OV ̶Teoretické předměty -> získávání vědomostí ̶Praktické vyučování/OV -> osvojování senzomotorických dovedností ̶Úzká vazba OV na získané vědomosti v odborných a některých všeobecně vzdělávacích předmětech Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 3 Prověřování/hodnocení v odborném výcviku dělíme na průběžné a souborné. ̶Průběžné prověřování/hodnocení ̶Provádí učitel v průběhu učebního dne a na závěr učebního dne. ̶Je zpravidla ústní s rozborem kladů a rezerv ve znalostech jednotlivých žáků. ̶Průběžné hodnocení má velký výchovný význam. Na jeho základě by měli vědět, co zvládli dobře, kde jsou nedostatky a jak pokračovat dál. ̶nezjišťují se příčiny nedostatků, někdy o nich žák není ani informovaný, neví jak je odstranit a zefektivnit proces učení ̶bývá spojeno s klasifikací (Jak si žáci osvojili učivo z 1 nebo několika vyučovacích hodin) ̶Souhrnné hodnocení ̶Následuje po probrání tematického celku, který bývá ukončen samostatnou soubornou prací. ̶V krátkém časovém odstupu (týden) by měl být zadán didaktických test (kontrolní práce). ̶spojené s klasifikací ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 4 Formativní X normativní hodnocení ̶Formativní hodnocení ̶má za cíl poskytnout zpětnou vazbu učiteli (jak se žáci učí) zefektivnit učební činnost žáků pomáhá vybrat optimální vyučovací postupy ̶např.: Jak žáci chápou látku mými výukovými metodami? Jaké problémy přetrvávají? Jaké činnosti mám zařadit příště? ̶nebývá spojeno s klasifikací formativní hodnocení ≠ průběžné hodnocení ̶ ̶Normativní hodnocení ̶výkon žáka se posuzuje ve vztahu k výkonu ostatních Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 5 Nedostatky současného zpsobu zkoušení a hodnocení žáků ̶Subjektivní hodnocení ̶rozdílné hodnocení v čase, rozdílné hodnocení stejného výkonu různými učiteli ̶kritéria hodnocení i klasifikace se liší učitel od učitele, školy od školy, v rámci regionů, … ̶Prognostická funkce ̶prospěch versus úspěšnost absolventů SOŠ v praxi? ̶zapamatování si všech detailů, svědomitost, studijní morálka X komplexní přehled, řešení problémů, logické myšlení, adaptace na změny, orientace v pracovních pomůckách, příručkách, oboru, zákonech, … ̶Zjišťují se pouze výstupy v podobě vědomostí a dovedností ̶rozvoj klíčových kompetencí? Jak jsou rozvíjeny postoje, schopnosti? Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 6 ̶Zkoušení se orientuje převážně na nižší úrovně učení se – zapamatování ̶žáci se připravují na zkoušení tak, jak je učitelé zkouší ̶Na školách převažuje normativní hodnocení ̶vzájemné porovnávání žáků ̶méně úspěšně hodnocení žáci bývají frustrovaní, nervózní, znechucení, ztrácí sebedůvěru -> negativní vztah k učení -> nechuť učit se přetrvává do dospělosti ̶nejdůležitější cíl vzdělávání = příprava na celoživotní učení! ̶Klasifikace žáků u nich vyvolává stres a strach ̶výkon žáka v oblasti učení se snižuje, proces učení se může zastavit ̶Žáci jsou většinou pasivními objekty hodnocení ̶nerozvíjí schopnost sebepoznání a sebehodnocení a ani seberozvoje žáka Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 7 ̶Nedostatečná zpětná vazba ̶žáci neví proč a jak se mohou zlepšit, nechápou příčiny nedostatků ̶známka má malou informační hodnotu ̶Velký důraz je kladen na průměrný prospěch ̶Je správné orientovat se na samé jedničky ze všech předmětů, za často každou cenu? ̶průměr je často rozhodující pro přijetí na střední školu/VŠ ̶Hodnotí se výsledek procesu učení se ale ne vlastní proces učení se ̶Jak se žáci k výkonu u zkoušky dopracovali? Stačilo pochopení a zapamatování si učiva přímo ve vyučování, nebo se žák bifloval doma několik hodin a nakonec mu učivo stejně ještě musel vysvětlit starší sourozenec? ̶schopnost samostatně myslet, rozhodovat se, konat, učit se = schopnosti umožňující žákům v životě dosahovat dobré výsledky ̶ ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 8 Na co klást důraz při hodnocení žáků? ̶preferovat formativní hodnocení ̶klást důraz na kritéria hodnocení ̶provádět individualizované hodnocení ̶srovnávat současné výkony žáka s minulými ̶hodnotit osobní vývoj žáka Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 9 Supportivní hodnocení ̶využívá rozmanitých způsobů hodnocení ̶známky ̶slovní hodnocení ̶diplomy a certifikáty ̶věcné odměny ̶pochvaly apod. ̶klíčové činnosti ̶nesrovnává, nedělá žebříček, ̶individuální přístup (srovnávání současného výkonu žáka s minulými, hodnotíme osobní výkon), ̶jedničky za dobrou práce (ne za snahu nebo jako motivace), ̶hodnotí se proces (nalezení řešení, vytvoření, dohodnutí se, vymýšlení, navržení, ..), ̶použití různých výukových metod doplněných hodnocením, poskytování zpětné vazby (posiluje pozitivní atmosféru), …. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 10 IMG_7084.jpeg Ukázka slovního hodnocení •uznání dítěte •žádný posměch, diskriminace, … •pocit spolupráce učitele a žáka •pocit úspěchu •jasné stručné, srozumitelné •příčiny neúspěchu a jejich eliminace •podpora touhy k dokonalému zvládnutí učiva •podpora aktivního rozvoje emotivní i racionální složky osobnosti •obsah maxima oblastí, ze kterých se skládá cíl školního vzdělávání (nejen získané informace ale i postoje, kompetence, …) Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 11 IMG_7083.jpeg IMG_7082.jpeg Alternativní hodnotící listy jiný způsob zápisu než do klasifikačních sešitů s jedním řádkem na žáka (Čapek, 2015) -> zápis suportivního hodnocení úkolový koláč – všechny úkoly musí být odevzdané a přijaté - možnost vracet se, individuální hodnocení Jednička nebo nic Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 12 Prověřování praktických dovedností Metody a způsoby Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 13 Prověřování praktických dovedností ̶Cílem je zjistit, jak si žáci osvojili v praktickém vyučování požadované pracovní postupy, operace a úkony. ̶Obsahem je vlastní žákova činnost. ̶Požadavky na prověřování praktických dovedností ̶Soustavné ̶Přiměřené ̶Náročné ̶Spojené s objektivním hodnocením žáka Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 14 Metody prověřování v praktickém vyučování 1.Frontální prověřování 2.Individuální prověřování 3.Prověřování skupin 4.Žák v roli instruktura 5.Žák v roli kontrolora Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 15 1. Frontální prověřování ̶všichni žáci stejné zadání, stejný pracovní úkol ̶učitel praktického vyučování: ̶pozoruje, ̶kontroluje, ̶hodnotí práci všech žáků během pracovní činnosti celé učební skupiny Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 16 2. Individuální prověřování ̶práce jsou zadány žákům individuálně (zpravidla odlišné práce) ̶učitel si stanoví, které žáky bude důkladně prověřovat, hodnotit, příp. klasifikovat Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 17 3. prověřování skupin ̶pro případ, že pracovní postup musí být realizován koordinovanou prací skupiny žáků ̶učitel určí, jak se budou skupiny střídat na jednotlivých pracovištích, ale i žáci v učebních skupinách ̶učitel následně posuzuje, prověřuje, hodnotí, příp. klasifikuje každého žáka (že ovládá všechny pracovní operace) Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 18 4. žák v roli instruktora ̶prověřovaný žák má instruovat pracovní činnost pro jednotlivce nebo celou učební skupinu ̶za předpokladu, že danou činnost sám už dokonale ovládá ̶prověřovaný žák se svými spolužáky provádí ̶nejen instruktáž ̶ale i nácvik dovedností ̶a jejich procvičování ̶učitel ho za tyto činnosti hodnotí ̶náročné na přípravu prověřovaného žáka i učitele praktického vyuč. ̶vhodné pro žáky ve vyšších ročnících a pro žáka s vyhraněným zájmem o speciální činnosti ̶žáci, kteří se s danou činností běžně setkávají doma nebo jako členové různých zájmových kroužků Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 19 5. žák v roli kontrolora ̶prověřovaný žák má: ̶pozorovat ̶a kontrolovat činnost žáků v učební skupině ̶posuzuje: ̶kvalitu, ̶měří výsledky ̶a vyhodnocuje je ̶poznatky předkládá učiteli a ten na jejich základě hodnotí/klasifikuje práci žáků nebo celé skupiny ̶prověřovaného žáka hodnotí učitel za jeho činnost v roli kontrolora Podklad pro hodnocení, příp. klasifikaci učitele Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 20 Způsoby prověřování praktických dovedností 1.Pozorování práce žáků ̶v průběhu učebních dnů 2.Cvičné práce žáků ̶především v nižších ročnících 3.Praktické úkoly ̶užitkové, produktivní práce s daným pracovním postupem 4.Práce problémového charakteru ̶především ve vyšších ročnících Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 21 Kontrolní otázky ̶Jaké jsou požadavky na prověřování praktických dovedností žáků v praktickém vyučování? ̶V čem spočívá metoda prověřování praktických dovedností „žák v roli kontrolora“? ̶Popište, kdy využijete jednotlivé způsoby prověřování praktických dovedností. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 22 Metody hodnocení v praktickém vyučování Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 23 Metody hodnocení 1.Praktické zkoušení Nápomocné při rozhodování mezi dvěma klasifikačními stupni může být: 2.Ústní zkoušení 3.Písemné zkoušení Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 24 Praktické zkoušení ̶Úkol: 1.Prověřit praktické dovednosti žáků 2.Zhodnotit praktické dovednosti žáků - vždy 3.Klasifikovat osvojené dovednosti žáků – v každém tématu (alespoň tematickém celku, alespoň část učební skupiny v každém tématu) ̶Souborné práce ̶Na konci klasifikačního období ̶Prokázání kompletních pracovních dovedností ̶Skládá se z dílčích dovedností získaných v jednotlivých tématech V praktickém vyučování nejpoužívanější Učitel praktického výcviku by mu měl věnovat největší pozornost Adobe Systems 25 Ukázka postupu při výběru, zadání a hodnocení kontrolní práce určené pro skupinu žáků po ukončení jednoho nebo skupiny tematických celků ̶Pro realizaci zvolíme vhodnou cvičnou/užitkovou/produktivní práci, odpovídající rozsahu ověřovaného učiva. Stanovíme, zda kontrolní práce bude mít jen praktickou část nebo i teoretickou. Obě části připravíme a upřesníme po obsahové stránce. ̶Po výběru sledovaných parametrů stanovíme způsob hodnocení včetně hodnotící tabulky s převodem na klasifikační stupně. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 26 ̶Při zadání žákům stručně vysvětlíme cíl kontrolní práce, její zaměření a způsob hodnocení. V případě užitkové nebo produktivní práce vysvětlíme účel a funkci výrobku. ̶V průběhu práce žáky sledujeme a v žádném případě je nenecháváme pracovat špatným nebo nebezpečným způsobem. ̶Po skončení a odevzdání práce učitel stručně zhodnotí pracovní postup žáků. Posléze provede velmi pečlivě vyhodnocení dle stanovených kritérií a převede výsledky do klasifikačních stupňů dle převodní tabulky. ̶Žáky s hodnocením seznámíme, zdůvodníme stanovené počty bodů, upozorníme na nedostatky a pochválíme žáky za dobré výsledky. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 27 Ústní zkoušení ̶Použití: ̶Před instruktáží ̶Po instruktáži ̶K ověření vědomostí z odborných teoretických předmětů ̶Nedostatky doplnit ̶Připravené otázky! (=nutnost) ̶Jasné ̶Konkrétní ̶Stručně formulované Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 28 Písemné zkoušení ̶Ojedinělé využití ̶Doplňující ̶Např.: ̶Krátké opakování vědomostí před instruktáží ̶Alternativní test před instruktáží ̶Domácí písemná práce po skončení výuky Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 29 Ukazatele/kritéria hodnocení v OV ̶Kvalita ̶Odbornost/úroveň dovedností ̶Důležitý ukazatel v přípravném období ̶Později při upevnění dovedností a přechodu na produktivní činnosti doplňující ukazatel ̶Čas/rychlost ̶Doplňující ukazatel v přípravném období ̶V období dosahování norem kvalifikovaného pracovníka srovnatelný ukazatel s ukazatelem kvality ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 30 Hodnocení kvality práce ̶Hodnotíme hotovou práci ze všech hledisek: ̶ přesnost, ̶celkový vzhled, ̶povrchová úprava a ̶funkčnost ̶a to ve všech fázích učení psychomotorickým dovednostem. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 31 Hodnocení odbornosti ̶V rámci hodnocení odbornosti zjišťujeme následující: ̶Způsob uplatnění teorie při realizaci zadaného pracovního úkolu a dodržování pracovního postupu. ̶ Organizace pracovního místa, dodržování zásad bezpečnosti a hygieny práce, celková péče o pracovní prostředí. ̶ Pohybová pracovní činnost, vlastní technika práce, což je prostředek k dosažení potřebné kvality. ̶ Hospodaření s materiálem a energií. ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 32 Hodnocení rychlosti ̶Rychlost hodnotíme prostřednictvím výkonových norem pro dospělé pracovníky a přizpůsobujeme je uplynulé délce učební doby. ̶Tomuto kritériu přikládáme s postupující délkou učební doby stále větší význam. ̶Při osvojování jednotlivých psychomotorických dovedností pak hodnotíme rychlost práce až od druhé poloviny druhé fáze, tedy ke konci osvojování nové dovednosti, a ve třetí fázi - při upevňování a procvičování. ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 33 Další kritéria hodnocení v OV ̶stupeň osvojení praktických dovedností a návyků ̶využití teorie v praxi ̶vztah k práci ̶aktivita ̶samostatnost ̶tvořivost ̶organizace pracovních činností ̶hospodaření s materiálem ̶obsluha strojů a zařízení Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 34 ̶Jak často učitel praktického výcviku využívá k hodnocení žáků praktické zkoušení? ̶Kdy je vhodné, aby učitel odborného výcviku ústně zkoušek žáky a z jakého důvodu? Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 35 Klasifikace v praktickém vyučování Kritéria Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 36 Klasifikace jako jedna z forem hodnocení ̶5 stupňů klasifikační škály ̶Výborně, chvalitebně, dobře, dostatečně, nedostatečně ̶známkování je ve školách upřednostňováno pro svou: ̶jednoduchost ̶přehlednost ̶rychlou orientační hodnotu ̶lehce dostupnou orientační hodnotu pro žáky i rodiče ̶plní funkci dokladu výkonu a výsledků zkoušek a slouží pro předávání těchto výsledků dále (zaměstnavatelé, navazující stupně vzdělání apod.) ̶Známky mají daleko větší význam, když jsou žákům vysvětleny ̶výzkumy ukazují, že pokud žáci ke svým známkám slyší i slovní hodnocení, vnímají celé hodnocení pozitivněji a chápou jeho užitečnost Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 37 Kritéria klasifikace ̶ individuální (liší učitel od učitele) ̶celý výkon žáka se rozloží na několik částí, které se hodnotí samostatně ̶Odborné dovednosti ̶Teoretické dovednosti ̶Organizace práce a pracoviště ̶BOZP ̶Úroveň obsluhy a údržby ̶… ̶výsledné hodnocení je zpravidla aritmetickým průměrem hodnocení jednotlivých částí ̶výhody: objektivita + zpětná vazba k žákovi ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 38 FullSizeRender.jpg Vymezení klasifikačních stupňů podle kritérií Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 39 Prověření teoretických znalosti Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 40 Vyjmenujte: ̶5 metod prověřování praktických dovedností ̶4 způsoby prověřování praktických dovedností ̶3 metody hodnocení v praktickém vyučování ̶3 ukazatele hodnocení v praktickém vyučování ̶5 doporučených kritérií klasifikace osvojených dovedností Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 41 Didaktické testy ̶prostředek systematického a objektivního zjišťování (měření) výsledků výuky (vědomosti, dovednosti, návyky, schopnosti). ̶Zjišťujeme odpovídající rozsah a kvalitu znalostí a schopností u žáků (Vaněček at al., 2016). ̶Druhy didaktických testů: ̶Testy rychlosti. ̶Testy úrovně ̶Testy standardizované, kvazistandardizované a nestandardizované. ̶Testy kognitivní, psychomotorické. ̶Testy studijních předpokladů. ̶Testy vstupní, průběžné a závěrečné. ̶Testy objektivně skórovatelné a subjektivně skórovatelné. ̶Testy monotématické a polytématické. ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 42 Standardizované X nestandardizované DT ̶ Nestandardizované (orientační) didaktické testy ̶připravují je sami učitelé ̶hodnotí zpravidla menší úseky učiva (např. tematické celky) ̶ Standardizace didaktického testu: ̶ověřují se na velkém vzorku žáků, vymezují normativní podmínky a postup testování, obsahují testové standardy (testové normy) umožňující srovnání výkonu žáka ve vztahu k celé populaci ̶testy připravuje a ověřuje tým odborníků (v ČR např. Cermat). ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 43 Návrh, tvorba a užití didaktického testu ̶ 1. Projekt didaktického testu: ̶rozhodnutí o účelu a použití testu, časové zařazení ve výuce, konstrukce vzhledem k respondentům, podmínky administrace testu (potřebné pomůcky, stanovení potřebného času na vypracování testu, pilotní ověření testu na malém vzorku. ̶ 2. Návrh obsahu testu s ohledem na účel testu: ̶Výběr cílů, které budou testem ověřovány. Cíle se přeformulují do podoby testových položek. ̶Návrh dílčích úloh, které má obsahovat kontrolní práce. ̶Návrh technické dokumentace (výkres, schéma), která bude obsahovat vybrané dílčí úlohy (v případě potřeby). ̶Návrh s kódováním způsobu hodnocení a stanovení výkonové normy. ̶Posouzení skupinou odborníků (pokud je to možné). ̶Ověření na malém vzorku testovaných a případná úprava testových položek. ̶Úprava úloh a příprava testu pro zadání. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 44 ̶3. Ověření a úprava didaktického testu ̶Zadání a vyhodnocení testu, statistická analýza výsledků testu, seznámení žáků s výsledky a zpětná vazba od žáků. ̶ ̶4. Opětovné použití didaktického testu ̶V případě, že se test osvědčil, může být opakovaně používán, a to i na více školách. ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 45 Příklady testových položek didaktických testů Uzavřené otázky s výběrem jedné nebo více správných odpovědí: A) Dichotomické ̶a1. Integrovaný obvod 555C je programovatelný obvod ano - ne ̶a2. Mléko obsahuje laktózu správně - nesprávně B) S výběrem jedné správné odpovědi ̶b1) Vyberte tvrdé dřevo. b2) Odpadem z výroby másla je: smrk a) kefír lípa b) podmáslí jasan c) jogurt borovice d) smetana ̶ ̶ ̶ ̶ ̶ ̶ ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 46 C) Otázky přiřazovací c1) K elektrotechnickým veličinám přiřaďte jejich jednotky. 1.Elektrické napětí………a) Ampér 2.Elektrický proud………b) Watt 3.Energie………………...c) Volt 4.Výkon……………...….d) Joule c2) Přiřaďte sýry ke správným skupinám 1. Sýry s plísní uvnitř těsta………..a. parmezán 2. Sýry s plísní na povrchu………..b. korbáčiky 3. Tvrdé sýry………………………c. niva 4. Čerstvé zrající sýry……………..d. Cottage 5. Ovčí sýry………………………..e. hermelín ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 47 D) Otázky uspořádací d1) Seřaďte dřeviny podle jejich tvrdosti od nejměkčí(1) po netvrdší (4). a)jasan………1)………. b)smrk……....2)………. c)dub………..3)………. d)habr……….4)………. d2) Seřaďte hmotnost jednotlivých části vejce od nejlehčí (1) po nejtěžší(3). a)skořápka 1……….. b)bílek 2……...... c)žloutek 3……….. Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 48 Otevřené otázky: A) Se stručnou odpovědí a1) Vyjmenujte tři ruční pily na dřevo. a2) Napište, jaké jsou jakostní třídy vajec. a3) Doplňte značku veličiny a jednotky elektrického proudu…………. B) S širokou odpovědí b1) Charakterizujte jasanové dřevo. b2) Charakterizujte využití sýrů v kuchyni. ̶ ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 49 Vhodnost jednotlivých forem úloh DT na měření jednotlivých úrovní učení dle taxonomie cílů B.S.Blooma IMG_7159.jpeg Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 50 Příklad konkrétního zadání a hodnocení kontrolní práce (Pecina, 2022) ̶Obor: truhlář, 1. ročník ̶Téma: Kontrolní práce – zhotovení jednoduché krabičky ze dřeva. ̶Prostřednictvím této kontrolní práce zjišťujeme zvládnutí tématického celku „Ruční nástroje pro práci se dřevem“, ověřujeme dovednosti v oblasti čtení technické dokumentace, orýsování, řezání, broušení, spojování materiálu a povrchové úpravy. ̶ Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 51 ̶Materiál - bukové dřevo, spojeno hřebíky, nalakováno bezbarvým lakem. Dno vyrobeno z překližky. ̶ ̶Dovednosti a jejich bodové hodnocení: ̶Čtení jednoduché technické dokumentace – 3 body. ̶Orýsování: 0 – 3body ̶Řezání: 0 – 12 bodů ̶Spojování materiálu: 0- 12bodů ̶Broušení: 0 -10bodů ̶Povrchová úprava: 0 -10 bodů ̶Kompletace, přesnost provedení, kolmost spojů, preciznost provedení hřebíkových spojů: 10 bodů ̶Celkem 60 bodů. ̶ Převodní tabulka na klasifikační stupnici může být následující: 60 - 55 bodů: 1 54 - 46 bodů: 2 45- 39 bodů: 3 38 – 30 bodů: 4 29 – 0 bodů: 5 Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 52 Úkol ̶Vytvořte vlastní zadání souborné práce pro Váš aprobovaný předmět. ̶Připravte test na následující témata z Didaktiky praktického vyučování kdy: ̶se budete snažit rozvíjet více úrovní učení se ̶v každém tématu vymyslete 5 testových uzavřených otázek a 1 otevřenou otázku ̶témata: Osobnost učitele, BOZP, Právní předpisy, Hodnocení Adobe Systems Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 53 Zdroje ̶Čapek, R. Moderní didaktika, Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada Publishing, a.s., 2015, ISBN 978-80-9935-3. ̶KŘÍŽ, E. Základní principy didaktiky praktického vyučování pro zemědělství, lesnictví a příbuzné obory. Praha: Reprografické studio PEF ČZU v Praze, 2018, 74s. ISBN 978-80-213-2846-4. ̶Pecina, P. Didaktika odborných předmětů a praktického vyučování - cvičení III. Výuková opora , 2023. ̶TUREK, I. Didaktika. Bratislava: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-8168-004-5. ̶