Otázky na téma Zákon č. 561/2004 Sb. (Školský zákon) 1. Jakým způsobem je definován termín "kurikulum" v Zákoně č. 561/2004 Sb.? 2. Jaký je hlavní cíl Zákona č. 561/2004 Sb. (školského zákona) a k čemu slouží? 3. Jaká jsou hlavní práva a povinnosti učitelů a žáků podle školského zákona? 4. Který z následujících stupňů vzdělávání není regulován Zákonem č. 561/2004 Sb. o vzdělávání? a) Střední odborné školy b) Základní školy c) První ročník vysokoškolského vzdělávání d) Všechny uvedené stupně vzdělávání jsou regulované tímto zákonem 5. Jaký vliv má školský zákon na organizaci a provoz vzdělávacích institucí v České republice? 6. Vysvětlete, co znamená pojem "autonomie školy" v kontextu Zákona č. 561/2004 Sb. o vzdělávání. 7. Jaké jsou klíčové prvky řízení vzdělávacích institucí podle školského zákona? 8. Uveďte příklad jedné povinnosti pedagogických pracovníků stanovené Zákonem č. 561/2004 Sb. o vzdělávání a vysvětlete, jak by mohli tuto povinnost plnit. 9. Jaký by mohl být dopad změn v školském zákoně na vzdělávání ve společnosti? 10. Jaký je hlavní cíl Zákona č. 561/2004 Sb. o vzdělávání? a) Zajištění maximálního zisku pro školy b) Zajištění kvalitního a dostupného vzdělávání pro všechny c) Omezení počtu studentů na vysokých školách d) Všechny uvedené 11. Jaké jsou hlavní rozdíly mezi vysokoškolským a středním odborným vzděláváním podle Zákona č. 561/2004 Sb. o vzdělávání? 12. Jakým způsobem může Zákon č. 561/2004 Sb. o vzdělávání přispět k rozvoji vzdělávání v České republice? a) Zvýšením školného b) Zajištěním spravedlivého přístupu ke vzdělání pro všechny občany c) Snížením počtu škol d) Všechny uvedené 13. Jaké jsou tři hlavní zásady, které Zákon č. 561/2004 Sb. o vzdělávání stanovuje? a) Autonomie, otevřenost, diverzita b) Stabilita, centralizace, uniformita c) Spolupráce, centralizace, školné d) Všechny uvedené 14. Vytvoření: Jak byste navrhli zlepšení v oblasti financování vzdělávání podle školského zákona? Otázky na téma Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících 1. Jaký je hlavní cíl tohoto zákona a proč je důležitý pro vzdělávání v České republice? 2. Jakým způsobem definuje Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících "pedagogické pracovníky"? 3. Kdo ze zaměstnanců školy není pedagogickým pracovníkem? Uveďte alespoň 3 příklady. 4. Které z následujících charakteristik nejsou významné pro pedagogické pracovníky podle Zákona č. 563/2004 Sb.? a) Pedagogická způsobilost b) Charakterová bezúhonnost c) Dovednosti v oblasti sportu d) Psychická způsobilost 5. Jakým způsobem tento zákon ovlivňuje nábor a výběr pedagogických pracovníků ve školách? 6. Jaké jsou hlavní povinnosti pedagogických pracovníků podle Zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících? a) Vytvářet učební plány b) Věnovat se dalšímu vzdělávání c) Odpovědnost za údržbu školní budovy d) Všechny uvedené 7. Jaké jsou hlavní výzvy, kterým čelí pedagogičtí pracovníci v souvislosti s tímto zákonem, a jak mohou být řešeny? 8. Uveďte příklad situace, ve které by pedagogický pracovník mohl využít své kompetence/požadované předpoklady podle Zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících. 9. Jak mohou pedagogičtí pracovníci podpořit inkluzivní vzdělávání v souladu se Zákonem č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících 10. Jaké jsou klíčové požadavky na odbornou přípravu pedagogických pracovníků podle zákona, a jak by mohla být tato příprava zlepšena? Obecně a poté se zaměřením na učitele praktického vyučování. 11. Jakým způsobem Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících podporuje profesní rozvoj pedagogických pracovníků? 12. Jaký je význam kontinuálního profesního rozvoje pedagogických pracovníků podle tohoto zákona, a jak může přispět k jejich úspěchu ve výuce?