Úkol nahrazující neúčast na DRUHÉM setkání • Na druhém setkání jsme se zabývali podmínkami pro učení, zaměřovali jsme se na kompetence související s budováním bezpečí (důvěry) a řešením konfliktů (nekázní) při práci se třídou (viz druhá oblast ve Standardu). Pojmenovávali jsme co pomáhá či naopak brání budovat ve třídě atmosféru důvěru, vytvořili pravidla fungování v naší skupině a v simulované třídnické hodině jsme si vyzkoušeli, jak lze řešit konfliktní situace mezi učitelem a žáky. Metodicky jsme v závěru rámovali celé setkání modelem se čtyřmi výchovnými styly. • Vypracovaný úkol nahrazující neúčast na druhém setkání prosím vložte do odevzdávárny předmětu s názvem "Úkol nahrazující neúčast na druhém setkání". ZADÁNÍ ÚKOLU Zpracovat písemně na 2-4 strany A4 následující: 1. Vybavte si výuku, kterou jste zažili, ať už v roli učitelů či žáků/studentů na VŠ/SŠ/ZŠ zažili a promyslete a sepište, co vám pomáhá v tom být při výuce otevření, sdělovat svůj názor, být sami sebou a co tomu naopak brání. Zaměřte se především na konkrétní jednání co kdo (učitel/žák) dělá či naopak nedělá! Pojmenujte dále, proč je důležité budovat ve třídě bezpečné klima. 2. Inspirujte se metodiku pro práci s pravidly ve třídě a napište, jak byste chtěli ve vašich třídách nastavovat pravidla, jejich dodržování a způsob jejich “vymáhání“. Odkaz na metodiku zde: https://www.odyssea.cz/localImages/7_1.pdf 3. Inspirujte se metodiku pro vedení třídnických hodin a napište, jak byste chtěli ve vaší třídě přistupovat ke třídnickým hodinám, co je podle vás při vedení třídnických hodin důležité v roli učitele/učitelky dělat a naopak nedělat. Odkaz na metodiku zde: https://cloud.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/tridnicke_hodiny.pdf 4. Vyberte si jednu kazuistiku z knihy Krizové situace výchovy a výuky a popište čtyři různé reakce na tuto situaci odpovídající čtyřem výchovným stylům (autoritativní, moudrý, benevolentní, lhostejný). Napište, která ze čtyř reakcí je vám nejbližší a vysvětlete proč. Model čtyř výchovných stylů najdete ve studijních materiálech. Odkaz na kazuistiky zde: https://drive.google.com/drive/folders/1vGC2XABPDER8czHdQZI- jl0RWUMFdPAN?usp=sharing