Okruhy ke zkoušce z Inkluzivní pedagogiky SZc059 Inkluzivní výuková praxe a poradenství ve škole. (co je inkluze a jaký dopad má mít do vzdělávání) Školní poradenské pracoviště a jeho praxe: výchovný poradce, školní metodik prevence, speciální pedagog, školní psycholog, třídní učitel (náplň práce, rozdělení rolí, rizika práce). Spolupráce s dalšími institucemi (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně-pedagogické centrum, středisko výchovné péče, ospod aj). Možnosti kompenzace a korekce školsky významných potíží. Zásady práce s dětmi s těmito potížemi ve škole (role třídního učitele a především školního poradenského pracoviště). Školská legislativa platná v ČR (školský zákon, vyhláška 27/2016 Sb, vyhláška 72/2005 Sb.). – podpůrná opatření, asistent pedagoga(okruh závěrečných zkoušek 3) Práce s osobními údaji ve školní praxi. (okruh závěrečných zkoušek 2) Žák se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – specifické poruchy učení (SPU). Klasifikace a projevy SPU. Charakteristiky dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a dyspraxie. Možnosti kompenzace a nápravy. Zásady práce s těmito dětmi ve škole (včetně role třídního učitele a školního poradenského pracoviště) (okruh závěrečných zkoušek 6)