FJ6010 Asistentská praxe – popularizační aktivity Předmět je určen primárně pro studující Katedry francouzského jazyka a literatury PdF MU, příp. dalších spolupracujících pracovišť, k aktivnímu zapojení do působení katedry na veřejnosti a do podpory francouzštiny na školách a ve společnosti. Cíle předmětu: Konkrétní náplň výukového programu pro cílovou skupinu dle typu studia (Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání, Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost, Učitelství francouzského jazyka pro základní školy) a podmínky jeho realizace jsou věcí individuální domluvy s příslušným vyučujícím dle příslušné popularizační aktivity. Příklady aktivit, do nichž se lze zapojit: Mezinárodní den frankofonie, Noc vědců, Evropský den jazyků, Mjuni, spolupráce s Alliance française, Choix Goncourt des étudiants, Rendez-vous à la française, návštěvy gymnázií a středních škol spojené s prezentací možností studia na KFJ (a PdF MU), volnočasové aktivity spojené s francouzštinou, veletrhy, kde je zapojena francouzština, aktivity v Alliance française apod. Výstupy z učení: Studující si v konkrétních situacích ověří teoretické poznatky získané během studia. Zdokonalí se v prezentačních a komunikačních dovednostech, má příležitost rozvíjet klíčové kompetence, zejména 4“K“ (komunikaci, kooperaci, kreativitu a kritické myšlení). Naučí se, jak zaujmout různé druhy publika. Hodnocení: zápočet (5 kreditů) Zápočet bude udělen na základě: - zápisu z popularizační aktivity nahraného do Odevzdávárny tohoto předmětu, - fotografií dokumentujících průběh akce (2-6), - potvrzení o vykonané aktivitě od zodpovědné osoby z KFJ a/nebo externí (např. formou kopie mailu ve formátu pdf, printscreenu obrazovky počítače nebo mobilu, příp. nahráním zvláštního dokumentu). Do zápisu (v českém nebo francouzském jazyce) v rozsahu 1-2 A4 z absolvované aktivity uveďte následující položky: (1) název aktivity, (2) její cíl, (3) místo a termín konání, uvedení jména zodpovědné osoby z KFJ a/nebo externí, (4) popis aktivity a jejího průběhu: v čem spočívala přípravná fáze, jak probíhala vlastní účast a co následovalo po jejím skončení, (5) reflexe aktivity obecně (jaký měla význam), čím podporovala francouzštinu, (6) osobní sebereflektivní zhodnocení aktivity: co Vám aktivita přinesla, jak Vás obohatila, co jste se naučili, jaké kompetence jste mohli posílit, rozvinout, jaká úskalí obsahovala, jaké překážky jste museli překonávat, (7) způsob popularizace francouzštiny a/nebo propagace KFJ (PdF) v rámci aktivity. Po nahrání potřebných dokumentů do Odevzdávárny v ISu je vhodné poslat mailem upozornění garantce předmět, doc. Bakešové (bakesova@ped.muni.cz ).