I. Aktivita Instrukce: doplňte dle osnovy vaše postřehy o hlavním hrdinovy (zakroužkujte na škále 1 2 3 4 5, případně vlastní volná výpověď -- viz jiné). Úkol zpracujte nejprve samostatně. Následně diskutujte s kolegy ze skupiny, poté vypracujte jednotné skupinové řešení úkolu. Podrážděný, neklidný, neschopný setrvat tiše ne 1 2 3 4 5 ano Rychlý, živý, čilý ne 1 2 3 4 5 ano Impulzivní ne 1 2 3 4 5 ano Tichý, klidný, rozvážný ne 1 2 3 4 5 ano Stabilní ne 1 2 3 4 5 ano Utlumený ne 1 2 3 4 5 ano Inertní, lhostejný, mdlý ne 1 2 3 4 5 ano Okusování nehtů ne 1 2 3 4 5 ano Pohrávání si s věcmi ne 1 2 3 4 5 ano Trhání věcí ne 1 2 3 4 5 ano Pohyby rukou ne 1 2 3 4 5 ano Pohyby nohou ne 1 2 3 4 5 ano Držení těla: Oblečení: Zvláštní projevy: Zvláštní fyziognomie: II. Pohyby Instrukce: doplňte dle osnovy vaše postřehy o hlavním hrdinovy (zakroužkujte na škále 1 2 3 4 5, případně vlastní volná výpověď -- viz jiné). Úkol zpracujte nejprve samostatně. Následně diskutujte s kolegy ze skupiny, poté vypracujte jednotné skupinové řešení úkolu. Plynulé a elegantní ne 1 2 3 4 5 ano Přesné a ovládané ne 1 2 3 4 5 ano Hranaté a nemotorné ne 1 2 3 4 5 ano Neohrabané ne 1 2 3 4 5 ano Rychlá chůze a pohyby ne 1 2 3 4 5 ano Jiné (např. výrazné nápadnosti v pohybech): III.Tělesné vzezření a držení těla Působivé držení těla ne 1 2 3 4 5 ano Uspokojivé držení těla ne 1 2 3 4 5 ano Nepůsobivé držení těla ne 1 2 3 4 5 ano Zdravé vzezření, dobře vyvinutý, dobře živený ne 1 2 3 4 5 ano Nezdravé, slabé tělesné vzezření ne 1 2 3 4 5 ano Pyknické proporce ne 1 2 3 4 5 ano Dobře a symetricky proponovaný ne 1 2 3 4 5 ano Hubený, astenický ne 1 2 3 4 5 ano Růžolící (x bledý) ne 1 2 3 4 5 ano Energický (x skleslý způsob chůze) ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: IV. Osobní vzezření a výraz Instrukce: doplňte dle osnovy vaše postřehy o hlavním hrdinovy (zakroužkujte na škále 1 2 3 4 5, případně vlastní volná výpověď -- viz jiné). Úkol zpracujte nejprve samostatně. Následně diskutujte s kolegy ze skupiny, poté vypracujte jednotné skupinové řešení úkolu. Přitažlivý a dobře vypadající (vyvolává pozitivní reakce) ne 1 2 3 4 5 ano Příjemný ne 1 2 3 4 5 ano Nezajímavý, indiferentní dojem ne 1 2 3 4 5 ano Nehezký, odporný (vyvolává negativní reakce) ne 1 2 3 4 5 ano Silná agresivita tváře a gest ne 1 2 3 4 5 ano Bezvýrazný ne 1 2 3 4 5 ano Smysl pro humor ne 1 2 3 4 5 ano Vyspělý, vážný filosofický ne 1 2 3 4 5 ano Nevyspělý, dětský ne 1 2 3 4 5 ano Uzavřený ne 1 2 3 4 5 ano Otevřený ne 1 2 3 4 5 ano Veselý, optimistický ne 1 2 3 4 5 ano Depresivní, melancholický ne 1 2 3 4 5 ano Vzrušivý, vznětlivý, dráždivý ne 1 2 3 4 5 ano Vyrovnaná nálada -- chladný, flegmatický ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: V. Péče o sebe Vybíravý v oblékání, přepečlivě upravený ne 1 2 3 4 5 ano Dobrý vkus, čistý a úhledný ne 1 2 3 4 5 ano Nenápadný ne 1 2 3 4 5 ano Nedbalý v oblékání a nečistý ne 1 2 3 4 5 ano Špinavý a neupravený ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: VI. Řeč Instrukce: doplňte dle osnovy vaše postřehy o hlavním hrdinovy (zakroužkujte na škále 1 2 3 4 5, případně vlastní volná výpověď -- viz jiné). Úkol zpracujte nejprve samostatně. Následně diskutujte s kolegy ze skupiny, poté vypracujte jednotné skupinové řešení úkolu. Zvučný, příjemný, dobře modulovaný hlas ne 1 2 3 4 5 ano Těžký, drsný, skřípavý hlas ne 1 2 3 4 5 ano Projev jasný, plynulý, zřetelný ne 1 2 3 4 5 ano Patlavost, koktavost ne 1 2 3 4 5 ano Vyjadřuje význam přímo, gramaticky správně, snadno ne 1 2 3 4 5 ano Neschopný se vyjádřit, agramatismy ne 1 2 3 4 5 ano Povídavý, žvanivý ne 1 2 3 4 5 ano Dosti hovorný ne 1 2 3 4 5 ano Zřídka mluví sám od sebe ne 1 2 3 4 5 ano Nemluvný, mlčenlivý ne 1 2 3 4 5 ano Mluví vybroušeně, široký slovník ne 1 2 3 4 5 ano Projev prázdný a tupý, primitivní slovník ne 1 2 3 4 5 ano Přízvuk: Jiné: VII.Sebeprosazování Honosný a okázalý ne 1 2 3 4 5 ano Samolibý ne 1 2 3 4 5 ano Sebevědomý a jistý ne 1 2 3 4 5 ano Sebekritický ne 1 2 3 4 5 ano Podceňující se ne 1 2 3 4 5 ano Rozpačitý, ostýchavý ne 1 2 3 4 5 ano Úzkostlivý, opatrný ne 1 2 3 4 5 ano Zdrženlivý, podrobivý ne 1 2 3 4 5 ano Rozhodný -- nerozhodný, kolísavý ne 1 2 3 4 5 ano Odporující -- sugestibilní ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: VIII. Spolupráce Instrukce: doplňte dle osnovy vaše postřehy o hlavním hrdinovy (zakroužkujte na škále 1 2 3 4 5, případně vlastní volná výpověď -- viz jiné). Úkol zpracujte nejprve samostatně. Následně diskutujte s kolegy ze skupiny, poté vypracujte jednotné skupinové řešení úkolu. Chce spolupracovat v každém směru ne 1 2 3 4 5 ano Rezervovaný a formální ne 1 2 3 4 5 ano Násilný, podezřívavý ne 1 2 3 4 5 ano Skrupulózní ne 1 2 3 4 5 ano Přesný a pravidelný v návštěvách a přijímání rad ne 1 2 3 4 5 ano Bezstarostný, lehkomyslný ne 1 2 3 4 5 ano Pilný ne 1 2 3 4 5 ano Líný a nepořádný ne 1 2 3 4 5 ano Nevrlý a nepřátelský ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: IX. Pohotovost a soustředění Pozorný, bdělý, soustředěný ne 1 2 3 4 5 ano Duchem nepřítomný ne 1 2 3 4 5 ano Snadno se rozptýlí, nepozorný ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: X. Emoce Nespoutané, bujné emoce ne 1 2 3 4 5 ano Svéhlavé, dětské reakce, umíněnost ne 1 2 3 4 5 ano Náladový ne 1 2 3 4 5 ano Určitý nedostatek sebekontroly ne 1 2 3 4 5 ano Vážný, hloubavý ne 1 2 3 4 5 ano Spoutaný a utlumený ne 1 2 3 4 5 ano Jiné: XI. Stručná anamnéza Instrukce: doplňte dle osnovy údaje o hlavním hrdinovy. V případě nedostatečné informace položku vynechejte nebo nahraďte vlastní hypotézou. Výčet vypracujte samostatně na vlastní papír. Následně diskutujte s kolegy ze skupiny, poté vypracujte jednotné skupinové řešení úkolu. 1. Nukleární rodina: úplná či neúplná rodina, počet sourozenců, pořadí mezi nimi, vztah rodičů k dítěti (i k jeho narození), vzájemné vztahy mezi sourozenci, výchovné a emocionální klima v rodině, ekonomické poměry rodiny 2. Emocionální a intelektuální vývoj: míra citových podnětů v dětství (emoční karence), citové odpoutávání od nukleární rodiny (vlastní postoj, postoj rodičů, překonávání závislosti). Intelektuální vývoj od raného dětství -- kdy seděl, chodil, mluvil. Návštěva kolektivního zařízení -- jesle, mateřská škola. Prospěch ve škole, oblíbené a neoblíbené předměty, opakování ročníku. Volba povolání, kdo ji ovlivňoval, zda byl spontánní či ne. Další studium a jeho výsledky. 3. Vývoj sociálních vztahů: vztahy souřadné -- spolužáci, spolupracovníci, kamarádi, vztahy nadřazenosti a podřízenosti (k autoritám např. na vojně, v zaměstnání, vztahy k podřízeným), vztahy k příslušníkům vlastní rodiny. 4. Eroticko -- sexuální vývoj: zdroje informací o této oblasti, první zkušenosti, neúspěchy a způsob vyrovnávání se s nimi. Výběr erotického partnera, požadavky na životního partnera, matrimonium, konflikty v něm a jejich řešení. Vztah k dětem, problematika současné vlastní rodiny. 5. Pracovní vývoj: volba povolání, spokojenost s volbou profese, změny zaměstnání a jejich příčiny, konflikty a jejich řešení na pracovišti. Profesionální plány. 6. Vývoj postojů k hodnotám: hierarchie hodnot (hodnotová orientace), její postupné formování, mimopracovní záliby, koníčky, vývoj postojů ke kultuře, politice apod. 7. Vývoj abnormních, hraničních a patických jevů: vývoj abúzu (nikotinismus, kofeinismus, etylismus, ad.), počátky a průběh abnormních projevů, jejich etiopatogeneze. XII.Mikrotémata příběhu z hlediska motivů (zájmů, hodnot, potřeb) jednajících osob Instrukce: Sepište chronologicky mikrotémata filmu (např. John chce vytvořit výjimečnou teorii. John naráží na neporozumění ve vztahu k dívkám...atd.). Uveďte osoby (či podněty) jednotlivých mikrotémat. Zachyťte jejich vnitřní motivy (patrné z jednání) -- zásadní otázka PROČ (proč hrdina naráží na neporozumění, proč chce vytvořit výjimečnou teorii...), reakce okolí (opět z hlediska motivů) na hrdinovo jednání. Výsledek střetu motivů všech zúčastněných stran (která z jednajících stran byla úspěšnější a proč), reakce hrdiny na výsledek. Stručně, výstižně!! 1................................................................................................................................................................................. ............2..................................................................................................................................................................... ........................ 3................................................................................................................................................................................. ............4..................................................................................................................................................................... ........................5......................................................................................................................................................... ....................................6............................................................................................................................................. ................................................7................................................................................................................................. ............................................................8..................................................................................................................... ........................................................................9......................................................................................................... ....................................................................................10.......................................................................................... ................................................................................................11.............................................................................. ............................................................................................................12.................................................................. ........................................................................................................................13...................................................... ....................................................................................................................................14.......................................... ................................................................................................................................................15.............................. ............................................................................................................................................................16.................. ........................................................................................................................................................................17...... .................................................................................................................................................................................... 18.............................................................................................................................................................................. ............19.................................................................................................................................................................. ........................20...................................................................................................................................................... .................................... 21.............................................................................................................................................................................. ............22.................................................................................................................................................................. ........................23...................................................................................................................................................... ....................................24.......................................................................................................................................... ................................................25.............................................................................................................................. ............................................................ XIII. Diagnostický manuál Instrukce: Použijte diagnostický manuál k identifikování patologických rysů, vyjmenujte a zapište příznaky typické pro onemocnění, jímž trpí hlavní hrdina nebo němuž silně inklinuje. Pracujte ve skupině. Diskutujte pro a proti jednotlivých diagnoz.