Vývojová psychologie I-semináře: Požadavky: aktivní účast na semináři, příprava na semináře, účast na 80 % seminářů, tj. max. 1 absence. 2. Seminář z vývojové psychologie I Téma: Dětská kresba Pokuste se získat dětskou kresbu. Požádejte dítě, aby vám nakreslilo obrázek a zadejte téma. Nezapomeňte před tím na úvodní rozhovor z dítětem. Kreslení by mělo probíhat v příjemném pracovní společenství bez výraznější tenze u dítěte. Dítěti dejte k dispozici bílý papír formátu A4. Tužku, případně pastelky, podle vaší volby tématu. Můžete získat více kreseb, např. zvolte více témat u jednoho dítěte, získejte kresby o d více dětí stejného věku, od dětí různého věku. Pokuste se získat kresbu od dítěte ve věku: 3 let 4-5 let 6-8 let 9-10 let 11-12 let 13-15 let Kresebná témata: a) volné téma b) kresba postavy (pouze tužkou) Instrukce: "Nakresli postavu pána" c) Kresba rodiny Instrukce: "Nakreslivaši rodinu" d) Kresba pohádky (dítě může nakreslit oblíbenou pohádku, nebo pohádku, kterou nedávno slyšelo, nebo mu můžete pohádku vyprávět/číst a dítě ji může kreslit) e) u předškolních dětí můžete získat zkusit kresbu křížku, kruhu, čtverce, trojúhelníku (pouze tužkou) Během administrace dítě pozorujte, zaměřte se na celkové chování během kresby, např. zacházení s tužkou, výběr pastelek (pokud je použijete), odklony pozornosti, spontaneitu při kreslení, známky inhibice, kontakt s vámi apod. Po kreslení proveďte s dítětem rozhovor o kresbě.