OTÁZKY KE ZKOUŠCE Z OBOROVÉ DIDAKTIKY 1. Didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům 2. Materiální didaktické prostředky a pomůcky 3. Jazykové prostředky z didaktického hlediska 4. Řečová dovednost: Ústní projev (Expresión oral), typologie cvičení 5. Řečová dovednost: Poslech s porozuměním (Comprensión auditiva), typologie cvičení 6. Řečová dovednost: Písemný projev (Expresión escrita), typologie cvičení 7. Řečová dovednost: Porozumění čtenému (Comprensión lectora), typologie cvičení 8. Metody výuky španělštiny – učebnice a ostatní didaktický materiál 9. Aktivizace a motivace žáků, aktualizace učiva 10. Plánování výuky, příprava na vyučovací hodinu 11. Problematika hodnocení, typy chyb, sebehodnocení 12. Vývoj metodických směrů ve výuce cizím jazykům, současné metody Bibliografie: •HENDRICH, Josef a kol., Didaktika cizích jazyků. SPN Praha, 1988. •JELÍNEK, Stanislav, Metodické problémy vyučování cizím jazykům, SPN Praha, 1976. •Instituto Cervantes: La ensenanza del espanol como lengua extranjera. Plan curricular del Instituto Cervantes, Publicaciones del Instituto Cervantes, 1994. •SÁNCHEZ LOBATO, Jesús, SANTOS GARGALLO, Isabel, Vademécum para la formación de profesores, SGEL, Madrid, 2004. •ENCINA, Alonso, Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo, Colección Investigación Didáctica. Grupo Didascalia. Edelsa, Madrid, 1994. •GIOVANNINI, Arno, Profesor en acción 1-3, Colección Investigación Didáctica. Grupo Didascalia. Edelsa, Madrid, 1996. •SÁNCHEZ, Aquilino, Historia de la ensenanza del espanol como lengua extranjera, SGEL, Madrid, 1992. •MATTE BON, Francisco, Gramática comunicativa del espanol I-II. Grupo Didascalia. Edelsa, 1992. •CASSANY, Daniel, Ensenar lengua, Barcelona, Graó, 1994. •FERNÁNDEZ LÓPEZ, SONSOLES, M., Interlengua y análisis de errores, Edelsa, Madrid,1997. •VÁZQUEZ, Graciela, ?Errores? Sin falta!, Grupo Didascalia. Edelsa, Madrid, 1998. •MORENO, Concha, Actividades lúdicas para la clase de espanol, SGEL, Madrid, 1999. •PALOMINO, M., Dual. Pretextos para hablar, Edelsa, Madrid, 1998. •LOURDES MIGUEL y NEUS SANS, De dos en dos. Ejercicios interactivos para la producción oral, Difusión, Madrid, 1992.