Primární pedagogika – jaro 2008 Cíle kurzu: Seznámit se s úkoly primární školy v rozvoji žáka, s principy práce a uspořádáním prostředí primární školy a se vzdělávacími programy pro primární školu. Plán práce: 19.2. Úvodní hodina 26.2. Pojetí, smysl a základní orientace primárního vzdělávání 4.3. Žák primární školy 11.3. Učitel primární školy + pomáhající profese 18.3. Metody a formy práce, prostředí primární školy, málotřídní školy 25.3. Vzdělávací programy primární školy, RVP, ZŠ, NŠ, OŠ, alternativy a inovace 1.4. Kurikulum primární školy (ŠVP, osnovy, učebnice, předměty) 8.4. Historie primární pedagogiky 15.4. Výzkumné metody primární pedagogiky, příklady protokolů, příprava na návštěvu školy 22.4. Návštěva školy A 29.4. Návštěva školy B 6.5. Prezentace výzkumu A 13.5. Prezentace výzkumu B Podmínky pro zápočet Aktivní účast na výuce, povinná účast na návštěvě školy a prezentace výzkumu. Literatura: Kolláriková, Z., Pupala, B. (eds.), Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7. KREJČOVÁ, Věra – KARGEROVÁ, Jana. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro první stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-695-0. SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.