Texty o hře Studenti se seznámí se základními texty, které se věnují tématu hry, teorii her a antropologii hry v širším pojetí přesahujícím estetický rámec. Cílem kurzu je na základě četby textů a rozšíření těchto teoretických textů o konkrétní příklady her porozumění nejpodstatnějším koncepcím teorie her ve 20. století. 1. práce: Hra jako symbol světa a typy her – srovnání Práce jednotlivých autorů přinášejí rozdílná pojetí fenoménu hry a její strukturální analýzu. HUIZINGA, Johan. Homo ludens. O původu kultury ve hře. Mladá fronta, Praha 1971 / Dauphin, Praha 2000 CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Maska a závrať. Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1998, Část první. FINK, Eugen. Oáza štěstí. Mladá fronta, Praha 1992 2. práce: Antropologie a sociologie hry – hra v současné společnosti Texty vybraných autorů vnáší sociologický aspekt do pojetí fenoménu hry. Zabývají se hrou v každodenním životě. GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo. Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1999 CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Maska a závrať. Nakladatelství Studia Ypsilon, Praha 1998, Část druhá. ČERNÝ, Jiří. Fotbal je hra (pokus o fenomenologii hry). Československý spisovatel, Praha 1968 3. práce: Hra jako model komunikace – komunikační teorie Texty Ivo Osolsoběho jsou zaměřeny na pojem ostenze. Osolsobě v nich objasňuje rozdílné koncepty: prezentace vs. reprezentace a ostenze vs. modelování. OSOLSOBĚ, Ivo. Cours de théatri(sti)que générale čili Kurz obecné teatri(sti)ky. In. OSOLSOBĚ, Ivo. Principia parodica aneb Posbírané papíry převážně o divadle. Akademie múzických umění, Praha 2007 OSOLSOBĚ, Ivo. Ostenze, hra, jazyk, Host, Brno 2002, str. 7 – 56 (texty: Postskript místo předmluvy; Ostenze aneb Zpráva o komunikačních reformách na ostrově Balnibarbi; Ostenze po pětatřiceti, přesněji počítáno po tisíci šesti stech třinácti letech)