1/ Obecná charakteristika inscenace a/ Jak jsou jednotlivé prvky spojeny (vztahy mezi scénickými systémy)? b/ Koherence či inkoherence inscenace: na Čem je založena? c/ Místo inscenace v kulturním a estetickém kontextu, d/ Co vám na této inscenaci vadí: jaká jsou její silná, slabá či nudná misia? Jaké je její místo v kontextu současné divadelní tvorby? 2/ Scénografie a/ Formy prostoru - mostského (urbanistického), architektonického, scénického, gestického atd. b/ Vztah mezi diváckym a hereckým prostorem, c/ Principy organizace prosioru: 1. Dramaturgická funkce scénického prosioru a jeho zaplnění. 2. Vztah mezi jevištním a mimojevištním prostorem. 3. Vztah mezi využitým prostorem a inscenovanou dramatickou fikci. 4. Vztah mezi tím, co se ukazuje a co se zakrývá. 5. Jak se scénografie vyvíjí? čemu odpovídají její proměny? d/ Systém barev, forem a materiálů: jejich konotace. 3/ Systém osvětlení Povaha, vztah k fikci a k herci. Vliv na recepci představení. 4/ Objekty Povaha, funkce, materiál, vztah k prostoru a lělu, systém jejich použití. 5/ Kostýmy, Učení, masky Funkce, systém, vztah k tělu. 6/ Herecké výkony a Fyzicky- popis herců (gesta, mimika. Učeni); změny zjevu. b/ Předpokládaná (zamýšlená) herecká kinestezie, kinestezie vnímaná divákem. c/ Výstavba postavy: herec/role. d/ Vztah herce a skupiny: přesuny, vztahy k celku, pohyb na scéně e/ Vztah text/tělo. f/ Hlas: vlastnosti, účinek, vztah k dikci a zpěvu, g/ Statut herce: minulost, profesionální situace atd. 7/ Úloha hudby, zvuku, ticha a/ Povaha a charakteristika: vztah k fabuli, k dikci. b/ V jakých okamžicích zasahuji, důsledek pro představeni. 8/ Rytmus představeni a/ Rytmus některých znakových systémů (dialogická výměna, osvětlení, kostýmy, geslika atd.). Vazba mezi reálným trváním představení a jeho délkou vnímanou (subjektivní). b/ Celkový rytmus představeni: souvislý Či přerývaný, změny, vazba na inscenaci. 9. Způsob četby fabule v této inscenaci a/ Jaký příběh vypráví? Shrňte ho. Je to, co vypráví inscenace, totožné s tím, co vypraví dramaticky' text? b/ Jak dramaturgie „čte" text? Je její četba koherentní, nebo není? c/ Co je v textu nejasné a co inscenace osvětluje? d/ Jak je organizována fabule? e/ Jak jí vytváří herec a scéna? f/ Jaký' je podle této inscenace žánr dramatického textu? g/ Jiné možnosti režijního řešení, 10/ Inscenace textu a/ Volba scénické verze: jaké byly provedeny změny? b/ Charakteristické rysy (případného) překladu. Překlad, adaptace, přepis či původní dílo? c/ Jaké místo ponechává inscenace dramatickému textu? d/ Vztah mezi textem a obrazem, uchem a okem. 11/ Divák a/ V jaké divadelní instituci tato inscenace vznikla? b/ Co jste očekávali od tohoto představeni (text, režisér, herci)? c/ Jaké jsou předpoklady pozitivního diváckého přijetí této inscenace? d/ Jak reagovalo obecenstvo? e/ Úloha diváka při vytvářeni smyslu. Nabizi inscenace jediný možný způsob četby, nebo je otevřena více možnostem? f/ Jaké obrazy, scény a témata vás oslovily a trvale zaujaly? g/ Jak inscenace zachází s divákovou pozorností? 12/ Jak zaznamenat (fotografie, film) tuto inscenaci? Jak Ji uchovat v paměti - a co nelze zaznamenat? 13/ Co nemůže být převedeno do znaků (co nelze „sémiotizovaf)? a/ Co ve vašem člení léto inscenace nedává smysl? b/ Co nelze redukoval na znak a význam (a proč)? 14/ Výsledky a/ Jaké problémy by měly býi detailněji analyzovány? b/ Další poznámky, návrh dalších kategorii pro tuto inscenaci či pro dotazník. Pramen: Patrice P.wis, Analýza představeni, Nathan Universitčs, řada (coll.) „Fac", 1996.