lucie.cesalkova@gmail.com konzultace : liché pondělky 12.30-14.00 PROMÍTÁNÍ VS. DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY §TRADICE §tzv. Hale‘ s Tours §Spojené státy americké §okolo roku 1905 § § hale's tours uvnitř.jpg hale's tours plán.jpg PROMÍTÁNÍ VS. DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY § §poválečné období: boom drive-in kin § §socio-kulturní důvody §demografické důvody § §vymezení vůči standardům uvádění během tzv. „zlaté éry“ holl. filmu §podobnost s ranými formami uvádění § §cestovatelský modus: názvy : §El Rancho, Prairie, Go West, The Oasis in Bensenville § §výhody §publikum drive in inzert.jpg drive in pohodlí.jpg PROMÍTÁNÍ VS. DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY §československé projekty 50. let § §informační kino na letišti Praha Ruzyně § §nerealizovaný plán adaptace jídelních vozů na jídelní vozy s projekcí § § §společné rysy: §orientace na zahraniční publikum (cizinci navštěvující ČSR) §propagační zaměření - odráží se v plánované dramaturgii obou typů kin §motivace: propagační využití času čekání (nevyužitý čas) §propojení sledování s pohodlím TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 1. POČÁTKY TV OBECNĚ § a.theatre television §RANÉ OBDOBÍ TV souvztažnost s institucí kinematografie § = přenosy v kinech §přenosy denních zpráv jako doplněk běžného programu § §b. television rooms TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 2. RANÁ FÁZE: RESTAURACE, OBCHODNÍ DOMY §role obrazovky v dotváření konkrétních kvalit prostředí §místa dopravy, §místa volné zábavy, §místa spotřeby, §administrativní místa § §prvními místy volnočasového vyžití obsazenými televizí: §restaurace / pivnice §rané tv show + zejména sportovní přenosy §strategie umisťování přístroje v místnosti §obavy z proměny sociálního statusu hospody §problémy: konkurence stadionům, lákadlo pro děti §Ed Wynn Show, 1950 (Camel) § § theatre-like room.jpg tv nad barem.jpg §Soukromý život Jindřicha VIII. § §Soukromý život Jindřicha VIII. (2) §Howdy Doody Show § §Small Fry (David Fleischer, 1939) TELEVIZNÍ NAKUPOVÁNÍ § §50. léta a TV v obchodním domě §jako moderní technologický zázrak §jako nová forma zábavy §jako objekt ke koupi § § §„education of desire“ §dojem poučování umenšuje dojem manipulace § §seeing means selling § §teleshopping x obrazovky přímo v prodejních sálech: různé strategie §RCA - televizní reklama na televizi § §Fashion News - módní zpravodajství do výloh § §běžná obchodní reklama USA 50. let - holicí strojek Remington TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 3. PLACE-BASED BROADCASTING §SÍTĚ vysílatelů §Airport Network §Food Court Entertainment § §cílené programování §„demokratický“ paradox umístění obrazovky § §ekonomické vazby – obchodní domy, nemocnice i letiště + reklamní agenti velkých značek §reklamy vysílané sítí Airport Network § §náplň reklamních sloupců na londýnském letišti TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 3. PLACE-BASED BROADCASTING – identita značky §příklad společnosti NIKE § §obchod NIKE TOWN v New Yorku § §vnitřní obrazovka v NIKE TOWN - interaktivní katalog § § TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 3. PLACE-BASED BROADCASTING - čekárny tv v čekárně.jpg TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 3. PLACE-BASED BROADCASTING - čekárny tv na mince letišti.jpg TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 3. PLACE-BASED BROADCASTING - obchod tv v obchodě s ovocem a zeleninou.jpg TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 4. služba prodavači obklopená tv.jpg TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 4. služba prodavači obklopená tv 2.jpg TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 4. služba prodavači obklopená tv 3.jpg TELEVIZE VE VEŘEJNÉM PROSTORU 5. umělecká subverze tv art na nástupišti.jpg