Dějiny předvádění filmu v ne-kinovém prostředí specifikace tématu 3 (Screen Culture) A: zaměření na věkovou skupinu do 18let B: zaměření na věkovou skupinu 18 – 40 let C: zaměření na věkovou skupinu nad 40 let pokus o praktický sociologický výzkum dotazníky/ rozhovory zkoumající současné obklopení obrazovkami postup: sestavení stručného strukturovaného dotazníku, který může být vyplněn písemně, případně zodpovězen ústně; předpokládaný počet respondentů : usilovat o co nejvíce, uspokojivých bude 20 dotazníků inspirace při sestavování otázek v sociologických metodách Jeřábek, H.: Lazarsfeldova metodologie pro výzkum veřejného mínění. in Kunštát, D. (ed.),České veřejné mínění: teorie a výzkum. Praha: Sociologický ústav AV ČR 2005. Miroslav Disman: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum 2002. Miroslav Petrusek: Teorie a metody v moderní sociologii. Praha: Karolinum 1993. Václav Lamser: Základy sociologického výzkumu. Praha: Svoboda 1966. vyhodnocení výsledků očekává se individuální přístup skupin, následující náležitosti jsou návodné náležitosti dotazníku identifikace zpovídaného: pohlaví, věk, vzdělání, zázemí bydlení: město/ vesnice, u rodičů/ samostatně, dojíždění do školy – poměr pobytu na různých místech v %) dostupnost „soukromých“ obrazovek : tv, počítač, přenosný počítač, smartphone aj. – podíl v % vystavení „veřejným“ obrazovkám : autobus, čekárna, pošta, banka, nákupní střediska, muzea, pouliční/ jiné umělecké projekty (obrazovky, projekce na budovy apod) hodnocení obsahu – přínosné/ nepřínosné aj. v jednotlivých typech prostředí vliv na každodenní rutinu, životní styl, životní hodnoty vliv na soustředění, paměť x rozptýlená pozornost