MIMOESTETICKÉ FUNKCE DIVADLA 1. práce – dva okruhy Divadlo jako svátek 1. M. M. Bachtin: Francois Rabelais a lidová kultura středověku a renesance. Argo, Praha 2007, str. 11 – 18 2. Č. Zíbrt: vybrané kapitoly o masopustních hrách. In. Č. Zíbrt:Veselé chvíle v životě lidu českého. Vyšehrad, Praha 2006, str. 143 – 163 3. V. Ron: Velkopáteční pašijová procesí. In. V. Ron: Lidové pašijové divadlo v českých zemích. Vyšehrad, Praha 2009, str. 179 – 197 4. L. Chaloupková: Cam, mongolská mystérie masek. In. Maska, kostým a lidové divadlo. Česká oriental. spol. & Dar Ibn Rushd, Praha 2001. str. 57 – 77 5. P. Bogatyrev: Mimoestetické funkce lidového divadla. In. P. Bogatyrev: Lidové divadlo české a slovenské, Fr. Borový, Praha 1940, str. 30 – 52 6. G. Lipovetsky: Znovuzrozená slavnost. In. G. Lipovetsky: Paradoxní štěstí, Prostor, Praha 2007, str. 277 – 286 Divadlo jako rituál 1. V. Turner: Průběh rituálu (vybrané pasáže). Computer Press, Brno 2004, str. 95 – 102, 159 – 162, 168 – 171, 175 – 177 2. J. G. Frazer: Obětní beránci obecně & Lidští obětní beránci v klasickém starověku. In. J. G. Frazer: Zlatá ratolest. Mladá Fronta, Praha 1994, str. 497 – 507 3. R. Schechner: Od rituálu k divadlu a spät. In. R. Schechner: Performancia: teórie, praktiky, rituály. Divadelný ústav, Bratislava 2009, str. 146 – 180 4. A. Artaud: K pramenům divadelnosti. In. A. Artaud: Divadlo Antonina Artauda – Texty. Kulturní dům hl. m. Prahy, Praha 1988 2. práce – jeden okruh Divadlo jako hra 1. J. Huizinga: Formální znaky hry. In. J. Huizinga: Homo ludens. O původu kultury ve hře. Mladá fronta, Praha 1971, str. 14 – 29 2. J. Huizinga: Hra a soutěživost jako funkce spoluvytvářející kulturu. In. J. Huizinga: Homo ludens. O původu kultury ve hře. Mladá fronta, Praha 1971, str. 49 – 74 3. R. Caillois: Klasifikace her. In. R. Caillois: Hry a lidé. Maska a závrať. Nakl. Studia Ypsilon, Praha 1998, str. 32 – 58 4. E. Fink: Oáza štěstí (oddíl II.). Československý spisovatel, Praha 1992, str. 18 – 27 3. práce – dva okruhy Divadlo jako schola ludus 1. J. A. Komenský: Školní hry a výchova. ÚDLUT, Praha 1970, str. 1 – 22 2. J. A. Komenský: Škola na jevišti. Komenium, Brno 1947, str. 15 – 54 3. J. Veltruská: Dramatické dílo J. A. Komenského… In. J. Veltruská: Posvátné a světské. Divadelní ústav, Praha 2006, str. 141 – 163 4. H. Široký: Nárys psychologie divadla a psychodramatu (kapitola Psychodrama). In. Prolegomena scénografické encyklopedie, 1972, č. 11, str. 39 – 44 Divadlo jako res publica 1. F. Schiller: O mravním poslání divadla. ČLDJ, Praha 1955, str. 7 – 22 2. F. Dürrenmatt: Problémy divadla (vybraná pasáž). SVKL, Bratislava 1965, str. 33 – 39 3. J. Grossman: Proměna divadla?. In. J. Grossman: Texty o divadle II., Nakladatelství Pražská scéna, Praha 2000, str. 139 – 143 4. K. Martínek: Nové formy revolučního divadla. In. K. Martínek: Dějiny sovětského divadla 1917 - 1945. Orbis, Praha 1967, str. 60 – 79 5. E. Piscator: Politické divadlo (vybrané kapitoly). Nakladatelství Svoboda, Praha 1971, str. 7 – 11, 29 – 44 6. A. Boal: Lidové divadlo Augusta Boala. Kulturní dům hl. m. Prahy, Praha 1983, str. 17 – 47