Jacques Derrida: Politiky přátelství Aristoteles o tom tedy říká: „ V přátelství je lepší milovat než být milován.“ Nezapomeňme na obecný rozměr tohoto tvrzení, které vychází ze [P1] spravedlnost a z politiky. Tato pasáž v Etice Eudémově se vlastně otevírá otázkou o tom, co je správné, nebo-li [P2] správností (dikaion) v přátelství. Na prvním místě hned vytane otázka týkající se správnosti a spravedlnosti (dikaiosyné). Druhá jmenovaná je charakteristická pro jednání. To znamená [P3] chovat se určitým způsobem, a tudíž podle toho, co je správné a v souladu s principem správnosti. Tato otázka svou vážností i důležitostí[P4] naprosto odpovídá otázce dobrého a žádaného v přátelství. A stejně tak je na prvním místě, ve chvíli, kdy otevřeme obecně téma přátelství ( peri philias): „ Co je to přátelství? Jaké je[P5] ? Co je to přítel? Má přátelství jeden či více významů? Velmi dobře B ________________________________ [P1]To ne, „jde o“ [P2]dohromady [P3]lepší by byl opačný slovosled [P4]lépe: nutností /nejvyšší důležitostí [P5]neredukovat počet otázek, je to záměr