1. Do příští hodiny si prosím prostudujte články vybrané z databází na serveru www.ezdroje.muni.cz. Prezentaci o hledání v databázích najdete ve studijních materiálech jako Rešerše a hledání literatury.

  2. Má jít o odborné, zahraniční články na zadaná klíčová slova v počtu 5-10.

  3. Po prostudování článků si zvolte 1-3, jež použijete jako základní prameny literatury ke článku, který budete v semináři psát (k zadání článku viz bod 6).

  4. Vytvořte seznam citací nalezených článků podle požadavků: http://www.phil.muni.cz/music/index.php/studium/pravidla-pro-psani-praci a uložte jako .doc

  5.  V odevzdávárně: 27.2.2012_Databáze odborných článků : vytvořte složku pojmenovanou Vaším příjmením. Do ní seznam literatury i stažené články v PDF uložte, pojmenované ve tvaru Příjmení autora_rok vydání článku, např.: Chung_2011.

  6.  Cílem Vašeho vlastního článku bude obecně řečeno následující:

7. Vytvořte pracovní verzi anotace Vašeho článku tak, aby obsahovala vše podstatné, přineste s sebou do hodiny vytištěné (viz osnova k 1. hodině, velmi Vám napoví i cíle článku popsané u bodu 6. a ukázky anotací):

Bakalářská práce Jak nová média formují vztah interpreta a posluchače? se pokusí zmapovat změny, které do dané oblasti vnesla možnost zveřejňovat audiovizuální díla v digitální podobě v síti internet. V práci si kladu otázku “jaké prostředky marketingové komunikace s klientem v síti internet v současné době využívá hudební průmysl?”. Do hry vstupují sociální sítě, datová úložiště, streamování obsahu, platformy využívající mikroplatby a řada dalších faktorů (bezplatné poskytování obsahu, pirátsví apod.), jež práce definuje jako součást komplexního modelu distribuce, ve kterém dnes interaktivní komunikace mezi umělcem a publikem hraje zásadní roli. V praktické části práce na základě zjištěných skutečností analyzuje a hodnotí marketingovou komunikaci rappera Eminema s jeho publikem. (Fridrich, 2011)

 

 

Práca sa zaoberá komunikáciou sprostredkovanou počítačom (Computer Mediated Communication – CMC) v prostredí sociálnej siete Facebook a pozíciou tohto typu komunikácie v každodennom živote jednotlivca. Predpokladáme, že virtuálny svet Facebooku vytvára svoju vlastnú špecifickú sociálnu realitu, ktorá svojim spôsobom simuluje komunikáciu face-to-face, ale úlohy komunikačných subjektov, ich komunikačné stratégie, obsah komunikácie a komunikačný kontext tu získavajú nové a veľmi špecifické podoby. Práca si kladie za cieľ skúmať špecifiká CMC komunikácie v prostredí Facebooku teoreticky, na základe dostupných prác z oboru nových médií; a tiež prakticky, metódou hĺbkových rozhovorov a analýzou komunikácie piatich konkrétnych užívateľov Facebooku. Cieľom je popísať vplyv CMC komunikácie na každodenný život užívateľa Facebooku a tiež ukázat, prečo a ako v tomto prostredí dochádza ku zmenám v ponímaní úlohy a stratégie komunikačných subjektov, čo určuje obsah komunikácie a tiež komunikačný kontext v najväčšej internetovej sociálnej sieti súčasnosti. 

 

Silné vydavatelské domy letos ruší některé své regionální redakce tištěných i online novin. Týká se to i redakcí, které sídlí v Brně. (NĚMCOVÁ, 2011). Bakalářská diplomová práce Co nabízí čtenáři regionální online zpravodajství na webech brno.idnes.cz a rovnost.cz? proto porovnává dva regionální zpravodajské servery - rovnost.cz a brno.indes.cz, které přináší pravidelné zpravodajství z regionu jižní Moravy. Práce ukazuje, jak se redakce těchto serverů snaží získat čtenáře. Pomocí srovnávací analýzy práce zkoumá proměnné jako například počet vydaných článků za den, přejímání zpráv z agentur versus práce regionálních redaktorů atd. Práce zjišťuje také to, jak obě média využívají potenciál online médií. To, jak se oběma serverům daří získávat své čtenář ilustrují vedle zjištění komparace a analýzy i citace z rozhovorů se čtenáři obou zpravodajských serverů. (Lukšová, 2011)

 

Bakalářská práce Od Xanadu k Wikipedii: utopie, ideál a současná realita hypertextové encyklopedie se zabývá aspekty původní a současné podoby nového média, kterým je hypertextové encyklopedie. Jako předmět analýzy, komparace a reflexe, prováděné optikou teorie nových médií, slouží dva hypertextové encyklopedické projekty, oba vzniklé na základě idey kolaborativního autorství a předpokladu, že potenciál hypertextu a nových médií obecně promění analogovou encyklopedii v nové, digitální médium s větším potenciálem. V první části práce je z dnešního úhlu pohledu jako utopické prezentováno pojetí hypertextové literární knihovny Xanadu, jak bylo koncipováno Theodorem Nelsonem. Druhá část práce analyzuje současnou hypertextovou encyklopedii Wikipedii, u které však předpokládáme i jisté slabiny (zejména co se týče relevance poskytovaných informací). Výsledkem práce je jednak komparace obou podob hypertextové encyklopedie, druhak reflexe, ve které jde zejména o vymezení mechanismů a vlivů, jež vlastnosti nových médií limitují, a také o pojmenování rizik a nezamýšlených důsledků, které s sebou vývoj nových médií přináší. (Autrata, 2010)

 

Cílem bakalářské práce s názvem Virální marketing optikou teorie nových médií je zmapovat na základě dostupné literatury a analýzy webového prostředí specifický marketigový nástroj, jehož využití v masovém měřítku umožnil až rozvoj Internetu a potenciál nových médií: Jde o tzv. virální marketing, jehož roli v marketingové kampani jako takové práce reflektuje, se zaměřením na oblast sociálních sítí, emailu a webových aplikací typu YouTube. Teoretická část práce představuje virální marketing optikou teorie nových médií. Počínaje historickým vývojem, přes rozdělení a charakteristiku jednotlivých typů virálního marketingu, konče zhodnocením jeho pozitiv a negativ v rámci marketingové strategie. Na základě dostupné literatury (zejména prací Douglase Rushkoffa a Henryho Jenkinse) práce reflektuje současnou názorovou šíři v definování virálního marketingu. Praktická část práce je pak analýzou konkrétních virálních kampaní, zatímco výsledkem práce je nástin principů tvorby úspěšné virální marketingové kampaně. (Kašparová, 2011)