GALILEO GALILEI CHARLES DARWIN ? • Neuromarketing – Co to je? • Neuromarketing – Co s tím? • Neuromarketing – Co my s ním ted a tady? (FF MU – únor 2012) Neuropsychologie rozhodování Neuromarketing ? Špatné věci * * * * Dobré věci * * * * „I know that half the money I spend on advertising is wasted, I just do not know which half.“ John Wanamaker (1876) „By studying activity in the brain, neuromarketing combines the techniques of neuroscience and clinical psychology to develop insights into how we respond to products, brands, and advertisement.“ Mucha (2005) Kompulzivní nakupování souvisí s dysfunkcí orbitofrontálního kortexu? Leake (2006) Impulzivní nákupní rozhodnutí jsou založené na emocionálním stavu nakupujícího (který je řízen limbickým systémem). Racionální nakupování vychází z frontálního kortexu. Mucha (2005) Iracionální nakupování a prodávání souvisí s autonomním nervovým systémem. Peterson (2005) Billboard Brand building TV „...marketing executives are hoping to use neuroscience to design selling techniques. ...fMRI is being exploited by savvy consulting companies intent on finding „the buy button in the brain“, and is on the verge of creating advertising campaings that will be unable to resist.“ Editorial of nature neuroscience (2004, str. 683) ETHICAL CONCERNS Úloha do budúcej hodiny Opakovanie neuroved: Kto čo? (10 skupín) Každá skupina bude mať „prednášku“ na svoje téma 5 minút – dokopy 50 minút. Na kartičku papiera formátu A6 napíše 3 testové otázky (4 možnosti.) Po prednáškovom kole obdrží každý študent 10 karitičiek (dokopy 30 otázok a má 15 minút na vyriešenie). Úloha do budúcej hodiny Opakovanie neuroved: 1. Stavba a funkce neuronu - Babulík 2. Základní architektura mozku. Broadmannova mapa. – Chadimová, Valenta 3. Mozeček – Žaloudková, Fiala 4. Bazální gangliá - Gál 5. Zrak a sluch – Kápl, Hladíková 6. Čich a chuť - Šubrt 7. Autonomní nervový systém. Hlavové nervy. - Žingora 8. Retikulární systém. Pozornost. Spánek. Bdění. - Dvořáková 9. Limbický systém - Dlhošová 10. Funkční systémy čelmích laloků a jejich poruchy – Crháková, Bočincová Každá skupina bude mať „prednášku“ na svoje téma 5 minút – dokopy 50 minút. Na kartičku papiera formátu A6 napíše 3 testové otázky (4 možnosti.) Po prednáškovom kole obdrží každý študent 10 karitičiek (dokopy 30 otázok a má 15 minút na vyriešenie).