Pokyny pro autory ezinu TIM Pravidla odevzdání článku ke korektuře Článek odevzdávejte ve formátu doc a v této stuktuře: 1. Titulek 2. anotace 1. česky 2. anglicky 3. klíčová slova 1. česky 2. anglicky 4. Úvod 5. Kapitoly s vlastními mezititulky 6. Závěr 7. Použitá literatura 8. Seznam příloh Jak v TIM ezinu citujeme? citujeme dle tzv. Harvardského systému, takže za citovaným nebo parafrázovaným textem uvedeme v kulatých závorkách (jméno autora, rok vydání a popř. i stranu, kde se citovaný úryvek nachází). Citovaný text uvádíme v jazyce originálu, překlad pak dáme do poznámky. Parafráze citace vzor: parafrázovaný text: (Benjamin, 1979), citovaný text: (Benjamin, 1979, s. 19), zde MUSÍME uvést stranu, na níž se úryvek nachází. Jméno autora nepíšeme kapitálkami, ani verzálkami. Údaje mezi sebou oddělujeme čárkami. Jak citovat v textu dílo více autorů? v případě, že má kniha více autorů, odkaz na citaci uvádíme takto: (Sturken – Cartwright, 2009, s. 326), pomlčka je oddělena mezerami z obou stran. g) chceme-li však uvést, že citovaný text najdeme na straně 11 a 12, pomlčku mezerami neohraničujeme, takto: (Sturken – Cartwright, 2009, s. 11–12) Pozor na údaje o stranách v citaci Pozor: údaje o straně píšeme takto: s. 19 (= strana devatenáct), nikoli 19 s. (což by znamenalo devatenáct stran; takto se údaj zapisuje např. na konci článku v použité literatuře, kde vypovídá o rozsahu: s. 19 VERSUS 19. s s. 19 (Benjamin, 1979, s. 19) 19. s BENJAMIN, Walter, 1979. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon. 159 s. „Zcela logicky a správně píšeme tyto údaje stejně, jako bychom je četli. A použijeme zkratku. Citujeme různé zdroje v samotné citaci uvádíme rok hned za jménem autora, poté následuje název, místo vydání, nakladatelství, počet stran a ISBN: vzor: a) kniha (kurzívou píšeme název publikace): BENJAMIN, Walter, 1979. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon. 159 s. ISBN, příp ISSN, existuje-li. b) online časopis (kurzívou píšeme název časopisu): DAVIS, Douglas, 1995. The Work Of Art in the Age of Digital Reproduction: An Evolving Thesis (1991–1995). Leonardo [online], Vol. 28, No. 5, Third Annual New York Digital Salon, s. 381–386. [citované 15. marca 2012]. Dostupné z: http://classes.dma.ucla.edu/Winter09/9-1/_pdf/3-Davis_Work_of_Art.pdf. „Typ média se uvádí za typem ZDROJE (kniha, časopis, konference, nikoli DÍLA, tím je např. kapitola ve sborníku, dílčí webová stránka, článek, přednáška...) „ZDROJ“ je takto dílu hierarchicky nadřazen. c) internetová stránka (kurzívou píšeme název zdroje): BüSCHER, Barbara, 2009. LOST & FOUND. Archiving Performance [online]. [cit. 2012- 15-03]. Dostupné z: http://perfomap.de/current/ii.-archiv-praxis/lost-found-archiving- performance/pdf-download/at_download/file. „Všimněte si, že údaj o tom, že je zdroj online, uvádíme opět za názvem internetového zdroje – tedy názvu celého webu. Konkrétní stránka webu, z které citujeme, je opět dílo, viz předchozí komentář! d) přebíráme-li citát z publikace, kterou chceme citovat, použijeme formuli „ citováno podle (cit. podle)“ vzor: „Problém s Benjaminovými textami ohľadom aury je nedostatok dôslednosti. Nedá sa poprieť spojitosť v súvislosti s otázkou straty aury, ale je tu isté kolísanie medzi negatívnou a pozitívnou reakciou na túto stratu.“ (BUCK-MORSS, 1977, s. 160–161, cit. podľa Benjamin, 1986, s. 31) Co když citace nemá konkrétního autora? Zde není explicitně uveden autor článku (resp. je to kolektiv autorů Media Art Net), proto v citaci začínáme názvem článku: Andy Warhol: Biography, 2004. Media Art Net [online]. [citováno 4. března 2012]. Dostupné z: http://www.mediaartnet.org/artist/warhol/biography/. V textu bychom v závorce citovali takto: (Andy, 2004). Modelově: první slovo z názvu a rok vydání. Pro více příkladů citací doporučuji nahlédnout do článků ze semestru jaro 2012, viz odkaz http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/tim/issue/view/19 Pravidla typografické úpravy neboli sazby V následujícím textu najdete několik důležitých typografických pravidel, která je nutné dodržovat, aby měly všechny články jednotnou formu. Mnohdy se jedná o formální drobnosti, které s sebou nesou fatální významové posuny jako již zmíněný významový rozdíl mezi: s. 19 X 19 s. „Milí autoři, milé autorky, nezapomínejte, že forma vyjádření s sebou nese i lexikální význam.“ Mnoho z níže zmíněných případů se hojně vyskytuje v článku Moniky Szücsové. Pro lepší pochopení proto odkazuji na něj: http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/tim/article/view/256/pdf citáty, stejně jako názvy děl uvádíme kurzívou uvozovky pro označení citátu vypadají takto: „citovaný text“ (uvozovky dole, pak nahoře, NE varianty jako “__“ nebo ,__῾ případně ″__″) pokud chcete uvést citaci či přímou řeč uzavřenou v citaci, použijete apostrof z obou stran: ’___‘ chcete-li vynechat část citovaného textu, použijete hranaté závorky a tři tečky: […] Jak nechybovat ve psaní tečky: všimněte si různého použití tečky na konci výpovědi. Odlišujte případy, kdy citát již navazuje na předchozí větu, nezačíná tedy velkým písmenem.  vzor: Poukazuje na rozdiel medzi kopírovaním majstrov svojimi žiakmi z dôvodu cvičenia svojich schopností a technickou reprodukciou umeleckého diela, ktorá „[…] je něco zcela nového, co se v dějinách prosazuje přerývaně […], avšak s rostoucí intenzitou“ (Benjamin, 1979, s. 18). Výpověď končí až za závorkou, a tečku proto uvedeme až tam.  A naopak kdy citát stojí jako samostatná výpověď, vzor: „Film je teda umeleckým dielom s možnosťou zdokonaľovania a táto zdokonaliteľnosť je priamo úmerná radikálnemu zrieknutiu sa ´večnej hodnoty´“. (Benjamin, 1979, s. 25) Pozor na pomlčku versus spojovník Rozlišujte mezi pomlčkou: – (vytvoříte pomocí zkratky Alt+0150) a kratším spojovníkem: -. O jejich užití a dalších typografických chybách nastudujte prosím: http://typografie.wz.cz/chyby.html Hypertextové odkazy slovo, pod které chceme hypertextový odkaz dát, napíšeme tučně a v závorce za ním uvedeme link. Maximálně důležité je NEVKLÁDAT odkaz přímo pomocí funkce ve Wordu, typografka jej pak při převodu do pdf neuvidí. vzor: V súčasnej dobe sa však plne sústredí na remake/prerábanie väčšiny svojich diel a tento proces sa zmenil na archeologický projekt (http://www.re-title.com/artists/eugenioespinoza.asp) pretvárania minulosti.