Standartní víceleté projekty Na co se žádá? Kdo žádá? Proč by to měl dostat? A kolik? Na jednotlivé položky – maximálně 2000 znaků – případně rozvést v příloze 1 Popis projektu (Na co se žádá?) Tato kategorie obsahuje samotný popis projektu, jeho poslání a cíle, definici cílové skupiny, popis produkčního zabezpečení a základní charakteristiku marketingové strategie. Součástí je též definování případných hrozeb a nabídka řešení jejich eliminace. Hlavním hodnotícím kritériem je kvalita předkládaného projektu v souvislosti s posláním, zvolenou cílovou skupinou a samotnou připraveností a reálností projektu. Poslání a cíle Jasně, stručně, komplexně a promyšleně definujte poslání projektu. Mělo by obsahovat hlavní cíle, kterých chcete dosáhnout a to za pomoci reflektování stěžejních pilířů projektu: Jakou službu či produkt nabízíte? Jaký repertoár, dramaturgii, koncepci a v jaké kvalitě předkládáte? Koho chcete oslovit a s jakým zeměpisným rozsahem působnosti? Jaké jsou funkce projektu, vzdělávací, zábavná, liturgická, aktivizační … Charakteristika, popis projektu Cílová skupina Definujte cílové skupiny, jaká jsou specifika zvolené cílové skupiny či skupin, je dostatek potenciálních zájemců, jak by se dala cílová skupina rozšířit. Návrh eliminace hrozeb a rizik Vyjmenujte případné hrozby a rizika projektu a popište, jak jim budete předcházet, případně je odstraňovat. 3 Přínos projektu (Proč by měl být projekt podpořen?) V této kategorii dokládá žadatel informace, umožňující zhodnotit přínos projektu. Nabízí a definuje předpoklady a okolnosti, které dělají z projektu záležitost mimořádnou a hodnou podpory. Mimo samotný popis přínosu je též součástí této kategorie vymezení lokálního či mezinárodního dopadů předkládaného projektu a důsledné vymezení se vůči konkurenčním a alternativním produktům. Popište kvalitativní přínos projektu Pro hodnocení jsou považovány za stěžejní především následující parametry: Kvalitativní obohacení kulturních aktivit ve městě (např. nové trendy, žánry; inovativní přístup v rámci tradičních forem; kvalitativní posun dramaturgie, interpretace či dalších aspektů umělecké činnosti; rozvíjení a obohacení tradičních hodnot) Oživení, obohacení veřejného městského prostoru (např. využití nových, netradičních prostor; revitalizace prostorů s jiným než kulturním (uměleckým) účelem; nové chápání tradičních kulturních (uměleckých) prostorů; smysluplné intervence do veřejného prostoru) Propojení, spolupráce, síťování (např. spolupráce uměleckých organizací a kreativních průmyslů; spolupráce zřizovaných a nezřizovaných organizací; propojení rozdílných kulturních sektorů; národní a mezinárodní spolupráce, propojení a spolupráce s jinými, neuměleckými organizacemi) Aktivizace občanské společnosti, participace spoluobčanů Lokální či mezinárodní přesah projektu Definujte, jedná-li se o projekt s lokálním, regionálním či mezinárodním přesahem, čím a jak jej bude dosaženo. Popište, v čem spočívá přínos oproti již existujícím projektům Definujte konkurenční a alternativní produkty (srovnatelné společnosti, projekty, aktivity; nováčci – co nového se chystá, objevuje, připravuje; alternativní produkty – co by mohlo konkurovat) a popište v čem je váš projekt jiný, přínosný.