Mrázová Jana Jacques Derrida Politiky přátelství Aristoteles ho vyznává [P1] takto: v přátelství se sluší raději milovat než být milován. Nezapomeňme všeobecně přezkoumat[P2] toto tvrzení. Ruku v ruce [P3] jdou spravedlnost a politika. Tato pasáž z Etiky Eudémovy vede ve skutečnosti k otázce, co je správné, to správné (to dïkaion) v přátelství. V první řadě pak vyvstává otázka správnosti nebo spravedlnosti (dikaiosûne). Spravedlnost charakterizuje způsob chování. Ta spočívá v tom chovat se nějakým způsobem – v souladu se správností, v harmonii s principem správnosti. Ve své důstojnosti stejně tak jako nezbytnosti, [P4] se tato otázka hned rovná [P5] otázce krásna a žádoucnosti [P6] v přátelství. Přichází tedy na prvním místě, hned po všeobecném otevření[P7] tématu přátelství (peri philias): Co je to přátelství? Jaké je? Co je to přítel? Vymezuje[P8] se přátelství pouze v jednom nebo ve více směrech[P9] ? větší změna smyslu u P2, P3, P9, celkové sdělení opravdu „uspokojivě“ přetlumočeno, ale odchylky tu jsou hodnocení D ________________________________ [P1]zde lépe: „prohlašuje toto“, ale ani Vaše verze není špatně , když tu chybí kontext [P2]ne – „na všeobecnou platnost/ obecný horizont“ [P3]Jde zde o... [P4]D [P5]příliš doslovné, lépe: „bezprostředně odpovídá“ [P6]ano, dobrá varianta [P7]lépe možná „nastolení/ úvodu do...“ [P8]stačilo by „rozumí se/chápe se..“ [P9]zde „smyslech/ významech“