Manuál pro nově přijaté studenty TIM jako téma pro redakci TIM ezinu v jarním semestru 2014 Cíl: Odpovědět na otázku: Dostali jste se na obor TIM. Co Vás tu čeká? Co čeká TIM od Vás? Jak projít studiem, užít si to, ale také zjistit, co je to akademický život, akademický způsob myšlení a psaní? V tomto „manuálu“ Vám představíme akademický život s pomocí několika (věříme že zábavných) metafor. Studenty i pedagogy představíme jako dva týmy hrající na jednom hřišti podle pravidel vědy a vědecké diskuse. …… Univerzitní vzdělávání chce rozvíjet vaše vědecké myšlení, jak jsme načrtli. Obor se jmenuje…. TIM? protože jde o teoretické studium. Naši studenti jsou především lidé z kulturní praxe, nebo lidé do ní mířící. Studiem teorie si doplňují praktické znalosti a zkušenosti a učí se je vidět kriticky, teoreticky, akademicky…to ale neznamená nudně, jak se Vás budeme snažit přesvědčit. Pro obor je typická účast na mnoha konferencích, výstavách… spoluúčasti REMAKE……. Manuál připravil redakční tým TIM ezinu v jarním semestru akademického roku 2014–2015. Jsme rádi, že Vám můžeme představit naše prostředí našima očima, „očima“ našich fotoaparátů… nikoli s využitím sterilního bohatství fotobank… v rozhovorech, článcích, útržcích a fotografiích…hypertextově (možnost zpracovat propagaci jako web v dalším semestru) (hrubé formulace… k dalším návrhům a komentářům) 1. Prezentace studijního oboru a. Co nás zajímá a co studujeme? i. Teorie umění nových médií. Definovat, popsat, s tím že hlavní je studium teorie, i když máme i řadu praktických oborů. ii. Co je třeba zvládnout? okruhy záv. zkoušek – nebo jen ukázka a odkaz… b. cíle, zaměření vzít z IS, přestylizovat na poutavější text oslovující čtenáře c. Profil absolventa – nazvat poutavěji, popsat, co naši studenti dělají, kde nejčastěji pracují 2. Upoutávky několika předmětů + výstupy z nich – odkazy, obrázky… 3. Jak to vidí pedagogický sbor a. Vstup na akademickou půdu. Jak ak ademicky studovat a tvořitJ (ZK a JH) b. „co od studentů očekáváme a neočekáváme“ c. (společné foto a několik citací od učitelů) – nutno oslovit… d. Rozhovor s Janou H jako garantkou apod. e. TIM ezin… 4. Představení profilu studentů – lidi z kulturní praxe, nebo ti, co se do ni chystají… a. představení tvorby studentů b. krátké rozhovory – Oslovit studenty, kteří jsou v praxi, jména dodáme, něco vás jistě napadne 5. Jak „projít studiem a užít si to“ a. o IS… atd dopor. plány, info o častých exkurzích 6. Studium očima studentů a. proč studujeme TIM? (zadám studentům v semináři kritiky… příp. rozešleme) b. – ve formě krátkých citací – asi rozešleme mailem všem TIM, zapojím studenty semináře … případně i vtipné, lehčí texty?? c. + fota z akcí… d. ukázky praktických výstupů – videa atd. e. ukázky bc prací, diplomek, Tiezinu, LABů… - koláž 7. Představení cenných informačních zdrojů + info, že bez studia aktuálních anglických textů to prostě nejde… 8. Kontakty, adresa… -------------------------------------- Manuál pro nově přijaté studenty TIM jako téma pro redakci TIM ezinu v jarním semestru 2014 aneb: „pěkné čtení o TIMu“ 12 stran A4, barevné, aktivní PDF. Supervize: JH a ZK Grafický návrh: Adéla Štelclová Sazba: Eva Sládková Obrazová editorka: Nikola Fotograf: Rusty, Nikola Externí fotograf: Oliver Staša 3 min Video????........................................ Produkce (náročné na čas, přítomnost na place, u focení, zajištění souhlasů s natáčením, podpisů, mailů): …………………………………….. …………………………………….. Texty: Prezentace studijního oboru ……………………??? Petra Skřiváčková??? Co nás zajímá a co studujeme? Teorie umění nových médií. Definovat, popsat, s tím že hlavní je studium teorie, i když máme i řadu praktických oborů. Co je třeba zvládnout? okruhy záv. zkoušek – nebo jen ukázka a odkaz… cíle, zaměření vzít z IS, přestylizovat na poutavější text oslovující čtenáře Profil absolventa – nazvat poutavěji, popsat, co naši studenti dělají, kde nejčastěji pracují Upoutávky několika předmětů + výstupy z nich – odkazy, obrázky… Mária ? Lucia ? TIM ezin – představení předmětu……………………………………. Mgr. student, představení nového konceptu?????????? Jak to vidí pedagogický sbor Vstup na akademickou půdu. Jak ak ademicky studovat a tvořitJ (ZK a JH) „co od studentů očekáváme a neočekáváme“ (společné foto a několik citací od učitelů) – nutno oslovit… Rozhovor s Janou H. jako garantkou ……..ZK Představení profilu studentů – lidi z kulturní praxe, nebo ti, co se do ni chystají… představení tvorby studentů ……………………………………….. ………………………………………… Rozhovory – Oslovit inspirativní studenty, kteří jsou v praxi Klára Stolková ……………??? Martin Bartoš…………………….. ……………………………………. Jak „projít studiem a užít si to“ o IS… atd dopor. plány, administrativa, důležité úkony a termíny ……………………………………………….. Studium očima studentů proč studujeme TIM? osobní „příběh“ (zadám studentům v semináři kritiky… příp. rozešleme) …………………………………………….. ………………………………………… – ve formě krátkých citací, výpovědí ……………………………………………. ukázky praktických výstupů – videa atd. (10 děl studentů TIM) ………………………………………… Recenze diplomových prací ………………………………….. ……………………………………… ukázky bc prací, diplomek, Tiezinu, LABů… - koláž Představení cenných informačních zdrojů ………………………………………student Mgr. studia ??? Iva Herzigová + info, že bez studia aktuálních anglických textů to prostě nejde… Kontakty, adresa… ………………………………………