- nejžádanější jsou městské pobyty v Praze, případně spojené s návštěvou atraktivních míst v jejím okolí (např. Český Krumlov) nebo s jinými státy - mírně stoupá i poptávka po klasických (týden a více) pobytech v českých lázních - stabilní zájení je o cyklistické a pěší výlety po České republice (značka Greenways) - americká židovská klientela - vazba na Prahu, navštěvují i jiná židovská městečka, demograficky se jedná o starší populaci (dříve také příjezdy z Izraele - už sem téměř nejezdí, nemají důvod přijíždět poněkolikáté, mladší generace nemá zájem) - růst poptávky po ČR i v době, kdy dolar klesal, od r. 2006 pokles (krize se projevila dříve než jinde ve světě) - kam: Praha, Karlovy Vary, jižní Čechy Slovensko - hl. motiv: návštěva příbuzných a známých - další motivy: městská turistika, obchod, rekreace a zábava, nákupy - velmi specifický trh oproti ostatním státům, znají Českou republiku téměř nejlépe, čím mladši generace, tím jsou tyto vazby slabší (můžeme jim nabízet něco nového, ale mají více možností jet jinam), dáno také osobními kontakty - lázeňství a venkovská turistika - není příliš oblíbené - ČR je druhou nej oblíbenější zahraniční destinací slovenských turistů, nejoblíbenější je Chorvatsko, roste obliba Bulharska, Maďarska, Egypta, Tunisu - nejvíce přijíždí v průběhu letních měsíců, individuální organizace (žádná cestovka je sem nebude yozitL.- .. ....._., . ____„ „ .__,_. , _ ___ - pokles přenocování, ale mírný růst příjezdů - nejvíce jezdí: Praha (30 %), jižní Morava (14 %) Francie - více než jedno desetiletí najnavštevovanejší zemí světa (80,5 mil.) - nejvíce zahraničních turistů přijíždí do Francie z VB, Německo, Nizozemí, Belgie, Lucembursko a Itálie - téměř 50 % CR se koncentruje do 3 hl. tur. regionů, kterými jsou pařížský region Ile-de-France. přímořský Provence-Alpes, Cote-d'-Azur - nejvíce cestuje v hl. letni (a podzimní) sezóně - pobyt s programem, který obohatí duševní i fyzickou stránku - kulturní vyžití (návštěva opery, koncertu, divadelního představení), pobyty v lázeňských městech, důraz na gastronomii... - nabídka by měla být spojena s nějakou událostí (festival, výstava, karneval, sportovní událost, návštěva vánočních trhů, objevení nového muzea, restaurace) - nejžádanější v ČR - Praha, Austerlitz - segmenty: studenti a mladí lidé - individuálně, levnější typy ubytováni; rodiny s dětmi - turisté vyšší věkové kategorie - poměrně často zastoupeni, často prostřednictvím cestovní kanceláře' — '---- " *" '" " ' '••'— '— —" ' ~ Polsko - velmi významná tranzitní země - ČR je pro ně populární, mají o nás představu jako o Švejcích, pivařích, nevěřících, specifický smysl pro humor, mají přehled o nabídce - nejčastěji navštěvují sousední země - Německo, ČR, Slovensko, dnes také VB, Nizozemí, Itálie - kam: - kritší cesty do moravských regionů- - návštěva měst, památek, historie - lyžařské pobyty - církevní památky - převažuje individuální organizace cesty - dnes jsou u nás dražší ceny než v Polsku - pokles (na to doplatilo i Slovensko - přijetím eura -úbytek návštěv Tater) - oblíbené české jídlo Poláků: smažený sýr U Rusko - roste jeho význam, tlumeno naší vízovou politikou (ovlivněno Evropskou unii) - 10 zvláštností ruského turisty: (podle výzkumu pro jižní Moravu) - cestování ve skupinách - nakupují hodně dárků, vrátit se domů bez dárků pro příbuzné a známé je skoro nemožné - smích u Rusů vyvolává slovo pozor (auta) - připomíná ruské slovo hanba (autům). eBanka, herna - podobají se v ruštině sprostým slovům - věři na pohádky, rádi si splní přání na „kouzelném" Karlově mostě - všichni oslavují, vždy si najdou důvod k oslavě - hygiena nade vše, stráví mnoho hodin v koupelně — - -:Jsou zvědaví, jsou, schopni před cestou nastudovat.všechny možné cestopisy o.Česku a.pak., zkouší průvodce N - jsou nábožní, po 80 letech socialismu a silného aleismu se stali Rusové silně věřícími (návštěva pravoslavných kostelů) -jsou vlastenci - zákaz smrkání u stolu - rozvoj cestování - střední třída - top 10 suvenýrů: pivo, ledové víno, becherovka, sklo, český granát, botanicus, bižuterie, hračky a loutky, starožitnosti, recept na vepřové koleno - 10 důvodů, proč ČR: levná dovolená, jednoduchá doprava, exotika zámků a červených střech, nej lepší pivo na světě, ČR je v Rusku oblíbené, jazyková dostupnost, romantické, .lágr, ... - 10 nepopulárnějších měst z pohledu Rusů: Praha, Karlovy Vary (problém - mnoho nápisů již. jen v ruštině), Kutná Hora, Turnov, Sychrov, Bečov nad Teplou. Pardubice, Dětčnice (romantický zámek - středověké krčmy jsou u Rusů velmi oblíbené), Slavkov. Poděbrady (lázeňství) - rádi cestují s celou rodinou, nebo společně s přáteli - romantické duše ~ ' - óWíbenépotiytýuježef; u zámků.:. " "~ - při volbě dovolené v ČR hraje roli: cena (ČR je pro Rusy levnou destinací), jednoduchá doprava (hlavně letecká), příznivá image ČR - české sklo, pivo, bižuterie, romantické hrady a zámky, pohádky, jazyková dostupnost (návštěvníci z Ruska se v ČR domluví)