ANALÝZA NABÍDKY DESTINACE ČESKÁ REPUBLIKA Analýza nabídky destinace vychází ze statistických dal, internetových stránek a údajů vybraných poskytovatelů služeb. Základem nabídky destinace a východiskem pro tvorbu produktu jsou sociální- kulturní a fyzické (přírodní) zdroje. - —---- .. . _..... .... Sociálně-kulturních a fyzické zdroje jsou relativně stabilní a všeobecně známé (památky UNESCO, kulturní, historické a folklorní tradice, přírodní zdroje (lázeňství). Jednotlivých atributů základní nabídky destinace Česká republika je využíváno při tvorbě deslinačních produktů, zejména tematických (kulturně-poznávací a lázeňský turismus a produkt sportovních aktivit v přírodě). V posledních letech došlo k lepšímu využívání základního potenciálu destinace ČR, zejména v oblasti kulturního a historického bohatství. Také kvantitativní i kvalitativní (strukturální) změny odvozené nabídky služeb cestovního ruchu jsou znatelné - zejména změny v oblasti ubytování (značné regionální rozdíly) - ubytování je v popředí zejména kvůli lomu, že představuje nejvčtší podíl údajů za služby čerpané v destinaci. WĚĚĚĚĚ WĚBBĚM SľRENGHTS íSilné stránky) Opportunities (Pf(iežitosti) L i' MCríOSTI w ___, - - ■ PmJmJnky (t-arymi jsrnií Mtiopni uspAirKMj rsoltací cíla podpor!! rJHLEZlTQSTI _ co tMdo j!«p4er-c éeho wxJe těafczact dle" ■ Wf aknesses (Slabé stránky) Threats (Hrozby) I RIZIKA podrränl.y. Mw» mottoti dosaiec.J dle HROZBY k!«»ni&ŕiij-,ii&äk/avttt: nwbe.'pacr* SWOT ANALÝZA DESTINACE ČESKÁ REPUBLIKA Silné stránky: 1. Praha jako hlavní cíl v destinaci ČR - těžiště nabídky destinace. Praha je označována za „l JSP" {unique sellingproposition) destinace ČR a představuje silnou a • • dlouhodobou diferenciaci charakte- istik destinace. Z typologického hlediska je Praha „destinací v destinaci". 2. Unikátní kulturní dědictví destinace Česká republika - UNESCO, kulturní dědictví lze považovat za „USP". 3. Tisíce památkových objektů (hrady, zámky, tvrze, věže, církevní památky) 4. Jedinečné přírodní bohatství destinace Česká republika - nejde jen o přírodu jako takovou (národní parky, přírodní rezervace), ale i o přírodní zdroje, vhodné zejména pro rozvoj lázeňství. Lázeňské zdroje lze považoval za „USP" destinace Česká republika. 5. Dobrá dopravní dostupnost zvenčí 6. Gastronomie destinace Česká republika - produkce piva využitelná v komunikační strategii. 7. Destinace Česká republika - spojnice mezi Východem a Západem centrální poloha představuje strategickou výhodu (nejen pro CR, ale i ekonomie, politika apod.) 8. Sousedství destinace Česká republika s Německem (silný zdrojový trh) 9. Těžiště produktu v městském turismu - nepodléhá sezónním výkyvům. 10. Relativně rychlý vývoj infrastruktury cestovního ruchu v některých regionech Příležitosti: 1. Rostoucí trend počet příjezdů do destinace (střední) Evropa 2. Česká republika - nová destinace? Další vlna objevování destinace ČR vzdálenými trhy (Latinská Amerika, jižní a východní Asie, Austrálie). 3. Časté opakování návštěv z Německa, Rakouska, Polska - uvedení nových produktů na tyto trhy. 4. Důraz na tvorbu produktu pro domácí klienty 5. Důraz na tvorbu produktu pro segment „senioři" řeší problém mimosezónního využívaní služeb cestovního ruchu. 6. Koncentrace na evropské zdrojové trhy - využíváni silniční a železniční dopravy. 7. Gastronomie destinace Česká republika - využití znalostí českého piva pro uvedení nových produktu. 8. Členství v Evropské unii - nárůst segmentu obchodního i rekreačního turismu, financování projektu cestovního ruchu z fondu EU... 9. Podíl na tvorbě středoevropského produktu 10. Užší kooperace veřejného a privátního sektoru 11. Podpora rozvoje regionálních a lokálních marketingových organizací - . . ^koordinace Udivil, p&hlsdnost. regionálních produktů pra.klienta....... «____ . 12. Zjednodušení celních formalit - zrušení vízové povinnosti s Ruskem, Japonskem, Čínou. 13. Rozvoj informačních technologií-tvorba národního informačního systému 14. Podmínky pro rozvíjení produktu pro segment rodin s dětmi a segment seniorů