Dobrý den, zasíláme slíbené shrnující informace a přístupový odkaz ke stážím v Edukačním centru Muzea města Brna. Všechny důležité termíny a možnosti nahlášení se na termíny volitelné jsou obsaženy v kalendáři sdíleném na www.google.com Přihlášení: mumbrna@gmail.com Heslo: HradSpilberk2015 Podrobný návod na práci s tímto sdíleným kalendářem ve vztahu ke stážím máte vložen ve studijních materiálech k předmětu. Kalendář bude zprovozněn od úterý 1. 3. 2016 a volitelné termíny do něj budou doplňovány postupně v průběhu celého semestru. Všechny důležité materiály (včetně tohoto emailu) Vám vkládáme do studijních materiálů k předmětu. Časové rozložení stáže je dotováno 100ti hodinami, z toho: EXKURZE DO VÝSTAV A TECHNICKÉHO ZÁZEMÍ 10H (CCA 5x2h) Exkurze se uskuteční v prvních týdnech stáže. Umožní Vám udělat si obrázek o fungování muzea i získat autorské informace kurátorů k jednotlivým výstavám a expozicím, s nimiž budete následně pracovat. Exkurze s kurátory do výstav je vždy vázána jedním konkrétním termínem. Sledujte prosím sdílený kalendář a email. 2. března, 10:00 exkurze do expozice Od hradu k pevnosti, vede archeolog Mgr. Vachůt 2. března, 13:00 exkurze do technického zázemí muzea, vede správa hradu Ing. Macháň 3. března, 10:00 exkurze do expozic Brno na Špilberku, Žalář národů, vedou historici Mgr. Košťál, Mgr. Olivová 16. března, 16:00 exkurze do expozice O nové Brno, vede kurátor dějin architektury a nábytku Mgr. Chatrný 17. března, 16:00 exkurze do expozic umění, Od moderny po současnost, vede PhDr. Víchová Pokud se z nějakého objektivního důvodu nemůžete zúčastnit pevně stanovených termínů, ozvěte se na email svatkova@spilberk.cz a v kopii na mrazova.l@phil.muni.cz a společně najdeme řešení. ASISTENCE V EDUKAČNÍM CENTRU 78h Jedná se o hlavní programovou náplň stáží, která se dotýká činností, jež jsou běžnou součástí práce muzejního pedagoga. V rámci této části stáží absolvujete tyto jednotlivé činnosti, na jejichž rozložení a rozsahu se budete individuálně domlouvat s Barborou Svátkovou a pomocí sdíleného google kalendáře. Náslech na edukačním programu Náslech na edukačním programu Vám umožní utvořit si představu, jak tyto programy vypadají a jaká je role muzejního pedagoga. Termíny jsou individuálně volitelné dle nabídky průběžně vypisované ve sdíleném kalendáři. Tvorba a realizace programů Stěžejní část stáže obsahuje aktivní podíl na edukačních aktivitách. Spadá sem podíl na tvorbě a realizaci programů a pomoc s vytvářením materiálů a pomůcek k těmto programům. Termíny jsou individuálně volitelné dle nabídky průběžně vypisované ve sdíleném kalendáři. Tvorba didaktických pomůcek Podílem na tvorbě jednoho z nabízených tipů didaktických pomůcek pro MMB získáte základní znalosti pro tvorbu pracovních listů a dalších didaktických pomůcek pro edukační práci v muzeu. Na zvoleném zadání pracujete samostatně s pomocí konzultací a jedné či dvou pevně stanovených schůzek – první schůzka seznamuje s metodikou tvorby didaktických pomůcek v kulturních institucích: 8. března, 10:00 didaktická schůzka v edukačním centru, závěrečná pomůže doladit Váš materiál směrem k jeho praktickému využití, termín bude stanoven v průběhu semestru. K průběžným konzultacím můžete využívat email mrazova.l@phil.muni.cz a v kopii na svatkova@spilberk.cz. MONITORING NÁVŠTĚVNÍKŮ VE VÝSTAVĚ (dozory) 12h 12 hodin z celkového času stáže strávíte ve stálých expozicích a aktuálních výstavách MMB v podstatě v roli dozorce, ve kterých budete zároveň sledovat určité přesně stanovené markanty, které Vám pomohou lépe se seznámit s návštěvníky, s výstavami samotnými a provozem muzea. Termíny jsou individuálně volitelné dle nabídky vypsané ve sdíleném kalendáři. Ke každé výstavě či expozici vyplňujete krátký materiál Monitoring návštěvníků, který máte vložen ve studijních materiálech k předmětu. Pro svoji stáž si zvolte 3 z nabízených expozic a výstav. Každý den při příchodu na stáž ve výstavě, tzn. při příchodu na dozor výstavy (datum, jméno, název výstavy) a při odchodu (čas, o podpis žádejte zaměstnance v šatně na Špilberku / pokud jste na Měnínské bráně, tak na pokladně) se prosím zapište do podpisového archu, který je uložen v šatně. Zaměstnanci se prokazujete kartičkou ISIC. Tento arch slouží jako doklad pro instituci a zůstává na místě (na Špilberku / na Měnínské bráně). Nepleťte si prosím s docházkovým listem, který je Vaším osobním dokladem a nosíte jej při sobě a odevzdáváte koncem semestru na fakultu (podpisy do něj Vám dává stálý zaměstnanec muzea, kteří spolu s Vámi v daný den slouží v dané výstavě). Byli jsme také požádáni vedením muzea o pokračování spolupráce na anketním šetření pro potřeby PR oddělení muzea. Prosíme Vás tedy o spolupráci prostřednictvím dotazování návštěvníků v rámci Vašeho studijního pobytu ve výstavách. Pokyny k anketnímu šetření máte vloženy ve studijních materiálech k předmětu (Instrukce k dotazniku pro PR) a lístky ankety PR oddělení MMB si vyzvedáváte v šatně při příchodu do výstavy. ORGANIZACE POHYBU V PROSTORÁCH MMB Při začátku stáží je nutné vyzvednou si kartičky pro stážisty. Budou pro Vás od začátku příštího týdne ​ připraveny na Vaše jméno a po dobu stáže ve výstavách je noste viditelně na oděvu (prosíme připravte si s sebou spínací špendlík na připevnění). Kartičky budou k vyzvednutí na velíně ​na Špilberku​. Koncem semestru kartičky budete opět odevzdávat, proto je uchovejte u sebe. Na velíně je třeba se také seznámit s pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP). Listinu si, žádáme, přečtěte u ostrahy hradu a podepište se do přiloženého archu BOZP. Učiňte tak v den, kdy budete poprvé na dozoru některé z výstav ​ (nebo tam můžete zajít i předtím, než půjdete na sraz v edukačním centru)​. . ​​Kde najdete ostrahu? Na Špilberku se pracoviště ostrahy nachází na tzv. velíně. Dokument si na velíně vyžádejte chvíli na přečtení a na místě také podepište. Pozn. zaměstnanci hradu vám jistě rádi poradí, pokud byste nevěděli, kde ostraha sídlí (je to ještě před mostem do hradu, ve stejném domě, kde je bistro, vstup je po schodech nahoru, zvoňte poté na zvonek VELÍN). Do studijních materiálů k předmětu Vám byly tyto materiály: · návod na práci s google kalendářem; · docházkový list, kam zaznamenáváte všechny své aktivity v průběhu stáže; · formulář hodnocení stáže, který vyplníte po skončení stáže (slouží jako reflexe předmětu); · dokument Pravidla práce stážistů, s tímto dokumentem se prosím seznamte před svým nástupem do výstav/expozic, obsahuje organizační pokyny k nástupu a průběhu stáže ve výstavě!!!; · dokument Monitoring návštěvnického provozu, kam zapisujete své poznatky ze stáže ve výstavách a expozicích v roli muzejního „dozoru“ ; · dokument Instrukce k dotazniku pro PR, který obsahuje pokyny ke spolupráci na anketním šetření pro PR oddělení muzea; · tento email se základními informacemi. Pokud něco není srozumitelné nebo potřebujete s něčím pomoci, prosím ozvěte se. Děkujeme. Příjemný den Lenka Mrázová