PHDZ2 § Příklady § dobré § praxe http://www.smbc- comics.com/index.php?db=comic s&id=2088 Potřeba vizualizace n Věda se často zabývá abstraktními a komplexními problémy → předpokladem úspěšné prezentace a propagace je dobrá vizualizace Ø Infografika, strip, videoklip, komics, … Příklad č. 1 http://www.informationisbeautiful.net/play/what-is- consciousness/ Ø využijte infografiku (nejen při sběru dat) Příklad č. 2 http://crispian-jago.blogspot.com/2010/07/periodic-table-of-irrational- nonsense.html Ø využijte notoricky známé formy Příklad č. 3 n 60-Second Adventures in Thought http://www.open.edu/openlearn/history-the- arts/culture/philosophy/60-second-adventures-thought Ø hledejte rovnováhu mezi zjednodušením a přesností, mezi zábavou a fakty Příklad č. 4 http://www.open.edu/openlearn/history-the- arts/culture/philosophy/lie-or-not-lie Ø používejte konkrétní příklady z každodenního života Příklad č. 5 http://www.logicomix.com/en/ Ø hledejte vědce - hrdinu Produkty tradičních médií - televizní a rozhlasové pořady, časopisy, vědecká žurnalistika, … q Jaké jsou výhody? q Jaké jsou nevýhody? Příklad č. 6 n Who do you think you are http://www.bbc.co.uk/programmes/b007t575 - pořad BBC, od roku 2004, adaptace, od září 2012 na ČT Ø využívejte známé osobnosti, snažte se využít individuálního zájmu představitelů cílové skupiny Příklad č. 7 n Knižní trailery http://www.theguardian.com/childrens-books- site/series/trailer-blazers http://www.booktrailers.cz/ - autorské představení díla, animace, krátký hraný příběh Ø snažte se propojit tradiční formáty s novými Produkty na internetu - webové stránky, podcasty, videa, blogy, … q Jaké jsou výhody? q Jaké jsou nevýhody? Příklad č. 8 n http://www.futurity.org/ Society & Culture - v současné době je zapojeno téměř 60 univerzit a výzkumných center Ø spojujte síly a zdroje, vytvářejte více úrovňové prostředí Příklad č. 9 n http://www.howstuffworks.com/ Culture – history Ø nebojte se používat neformální jazyk, vytvářejte interaktivní produkty (kvízy, hry, …) Příklad č. 10 TED Ideas worth spreading http://www.ted.com/ Ø zapojte do svých aktivit členy cílové skupiny, vytvářejte jazykové mutace Aktivity face-to-face - veřejné přednášky, výstavy, festivaly, science centra, science café, tábory, soutěže, divadlo, … q Jaké jsou výhody? q Jaké jsou nevýhody? Příklad č. 11 Výstava: The Human Body http://www.humanbody.cz/ Výstava: Obrazy mysli / Mysl v obrazech Ø emoce jsou vítané Příklad č. 12 Mezinárodní festival populárně-vědeckých filmů http://www.afo.cz/ http://www.afo.cz/index.php?seo_url=archiv-49-vitezove-cen Ø myslete na doprovodný program Závěrem Poučte se z cizí zkušenosti: n https://www.prirodovedci.cz/ n http://informalscience.org/ n http://collectivememory.britishsciencea ssociation.org/ n http://www.research2practice.info/