Gramatika a korpus II plin032 Středa: 7.30-9.00 G13 24. 2. Úvodní hodina : Homonymie a chybovost morfologického značkování (opakování termínů: tokenizace, lemmatizace, disambiguace, typy značkování poziční/atributový systém, pražský a brněnský slovník a analyzátory, korpusy SYN a webové korpusy, cvičení: hledání v korpusu podle vzoru/formální vlastnosti tvarotvorných paradigmat). 2. 3. Dú: Jak hledat v korpusech slovesa podle třídy a vzoru? Které třídy lze najít snadno a u kterých je třeba více ruční práce? 9. 3. Rozbor dú. Efektivní vyhledávání homonym slovesných tvarů pomocí počítačových nástrojů I. (Koupil jsem si paštiku, …) 16. 3. Dú: Analýza zadané dvojice homonymních tvarů z hlediska disambiguace. 23. 3. Rozbor dú. Efektivní vyhledávání homonym slovesných tvarů pomocí počítačových nástrojů II. (I když pořád spěj, …) 30. 3. Dú: Analýza zadané dvojice homonymních tvarů z hlediska disambiguace. 6. 4. Rozbor dú. Efektivní vyhledávání homonym slovesných tvarů pomocí počítačových nástrojů III. (Bál se hrabat …) 13. 4. Dú: Analýza zadané dvojice homonymních tvarů z hlediska disambiguace. 20. 4. Rozbor dú. Efektivní vyhledávání homonym slovesných tvarů pomocí počítačových nástrojů IV. (Vězte, nevězte.) 27. 4. Dú: Která slovesa mají homonymní tvary pasivních příčestí a infinitivu a jak jsou označkována/disambiguována. 4. 5. Rozbor dú. Číslovky jako slovní druh a jejich tagování - V. 11. 5. Dú: Analýza tvaru raz/ráz z hlediska disambiguace. 18. 5. Rozbor dú a písemná zk. Podmínky udělení zk (5kr): 1. Odevzdání všech (6) domácích úkolů. Úkoly je třeba dodávat průběžně. Na začátku každé hodiny může být kdokoli požádán, aby vysvětlil, oč v úkolu šlo. Je také možné zodpovědět případné nejasnosti. 2. Písemný test 18. 5. K úkolu 2. 3. .*[sz]t .*c[it] .*it .*[aeěiouyáéíóůúýrlm]nout .*[bcčdďfghjknňpstťvzž]nout