4.1 Shang gan ling [上甘岭] 1956 Prvním analyzovaným materiálem je černobílý film Shang gan ling [上甘岭], který byl natočen v roce 1956 ve státním filmovém studiu Changchun [长春电影制片厂]. Jedná se filmové zpracování konkrétní válečné události, o Bitvě na Triangle Hill, kdy jednotky čínských dobrovolníků držely tento bod déle než měsíc. Přes jasnou „nepřátelskou“ převahu, zabrané území ubránili. Snímek je charakteristický velkým počtem bojových scén s realistickými válečnými efekty, čímž silně inklinuje k tzv. novému realismu.43 Proč byl film natočen až tři roky po konci války? Bitva o Triangle hill proběhla v roce 1952 a patřila mezi ty rozhodující. Když se Mao Zedong dozvěděl o příběhu této bitvy, navrhl filmové zpracování. Byl sestaven tým (tvořili jej i režiséři Lin Shan a Sha Meng), který byl po válce v roce 1953 vyslán do Severní Koreje, kde zmapoval terén a zrekonstruoval válečnou událost. O dva roky později tento tým udělal rozhovory s více jak sto čínskými účastníky války, aby informace byly co nejpřesnější a pozdější filmové zpracování bylo dostatečně věrohodné. 4.2 Ying xiong er nü [英雄儿女] 1964 V ostrém kontrastu s tímto filmem je druhý zkoumaný film Ying xiong er nü [英雄儿女], který byl natočen až mnoho let po válce a moment před vypuknutím Kulturní revoluce pod taktovkou režiséra Wu Zhaodi. Předlohou pro tento černobílý snímek se stala povídka Rodinné shledání [团圆] z roku 1961, kterou napsal známý spisovatel Ba Jin [巴金], který sám zažil Korejskou válku.55 Týdny žil blízko fronty, aby poté nabité zkušenosti využil v zadané propagandistické tvorbě.56 Tehdejší náměstek ministra kultury Xia Yan [夏衍] doporučil povídku v roce 1964 k natočení filmové verze. Film se, stejně jako Shang gan ling [上甘岭], natáčel v produkci studia Changchun [长春电影制片厂], které bylo, co se týče počtu natočených propagandistických filmů, velmi činné. Děj filmu je o poznání méně realistický, spíš se vyznačuje romantickým stylem. Očividné násilí a Korejská válka jdou stranou a do popředí se dostává ideologie a snaha o světovou revoluci. Od prvního zkoumaného snímku je tedy rozdíl osmi let, díky čemu je možné sledovat vývoj propagandistických tendencí.