Základy výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti (jaro 2018) Mgr. Linda Doleží, Ph.D. Seminář 6 Výuka češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti mladšího školního věku - podobné principy jako u dětí předškolního věku (viz handout 5 – struktura lekce a základní doporučení) - důležité: čtenáři x nečtenáři + věk - oproti dětem v předškolním věku máme ale k dispozici dobré výukové materiály (Domino 1, Domino 2) - „učíme“ všechny kompetence - máme k dispozici zkoušky - úzké spojení s učivem ZŠ (možné využít překladové slovníčky, viz http://www.inkluzivniskola.cz/pedagogicka-prace-s-diverzitou/prekladove-slovnicky) - vše hravou formou (hýbeme se, vyrábíme, hrajeme si, ochutnáváme, poznáváme, dramatizujeme apod.) - role digitálních technologií, aplikací a internetu