OKRUHY A OTÁZKY K PŘEDMĚTU „REKLAMA JAKO KULTURNÍ FENOMÉN“, jaro 2018 1. Vysvětlete významové pozadí fráze „již opět“, „konečně zase“, které reklama používala v poválečných letech. 2. V jakých kontextech a proč vznikla teorie „pohlaví zboží“ 3. Charakterizujte koncept „kreativní reklamní agentury“ a „kreativní reklamy“ ve vztahu k zadavatelům a k divákům 4. Jaké ústřední hodnoty demokratické společnosti Západu akcentovala obhajoba reklamy a masové kultury v období tzv. studené války? 5. Jak byly tyto hodnoty kritizovány a kým? 6. Od kdy reklamní strategie tematizuje fetišizaci zboží, uveďte příklad. 7. Vysvětlete následující pojmy: guerilla marketing, artvertising, subvertising, brand entertainment, „packardismus“, negativní reklama 8. Jak se liší přesvědčovací strategie americké reklamy 50. let od kreativní reklamy let 60. a 70.? 9. Jaký rozdíl je mezi kreativní reklamou a guerilla marketingem? 10. Jaké možnosti a úspěchy měla reklama v socialistickém Československu? 11. Která uvedená kampaň vás zaujala a proč. 12. Vysvětlete co je a proč vznikl tvz. Hofstedův model 13. Co tvrdil Marshall McLuhan o americké reklamě? 14. Co je afirmativní kultura? 15. Na co odkazuje slavný reklamní spot pro Super Bowl „1984“? 16. Kdo byl Paul Rand? 17. Vysvětlete, jak může být reklama „výchovná“ a kdo se k této tezi hlásil.