NEW MEDIA ART II AVANTGARD EXPERIMENTAL FILM AVANTGARDNÍ EXPERIMENTÁLNÍ FILM •Zkoumá vlastnosti média/filmu o sobě. •Snaží se je očistit od vlivu divadla, literatury aj. •Vizuálně má blízko k výtvarnému umění (imaginace jako společný jmenovatel filmařů a výtvarných umělců) a k hudbě (ve smyslu kompozičního principu protikladnému literárnímu narativu). •Víc… AVANTGARDNÍ EXPERIMENTÁLNÍ FILM •Spojuje v sobě tři hlavní estetické tendence 20. století: •Surrealismus •Konstruktivismus •Konceptualismus • •„V konceptuálním umění je myšlenka nebo koncept nejdůležitější částí díla. Když umělec užívá koncpetuální formu umění, znamená to, že všechna plánování a rozhodnutí jsou učiněna předem a samotná realizace je formální záležitost. Myšlenka se stává strojem, který tvoří umění.“ •Paragraphs on Conceptual Art, Sol LeWitt, Artforum, June 1967. • AVANTGARDNÍ EXPERIMENTÁLNÍ FILM •Hans Richter: film-grafická esej •Rythmus 21 (1921) •Filmstudie (1926) •Vormittagsspuk /Ghost Before Breafast (1927) • • Viktor Eggeling: film-grafická esej •Symphonie Diagonale (1921) • •Man Ray: film-fotografické experimenty •Retour à la Raison (1924) •Emak Bakia (1926) • • •René Clair a Francis Picabia: film-anarchistická a ikonografická provokace •Entr’acte (1924) • •Fernand Léger a Dudley Murphy: film-rytmická poezie •Baller Mécanique (1924) • •Marcel Duchamp (+ Man Ray a Marc Allégret): film-optický klam (?) •Anemic Cinema, 1926 •