prostředí cíle délka vztahu zaměření způsob práce způsob poskytování výstupy mentoring není typické krátkodobé i dlouhodobé dlouhodobá spolupráce rozvoj dovedností, podpora kariéry, emoční podpora široká škála činností poradenského a vzdělávacího charakteru, vedení, neformální setkání podporováno organizací, vnitřní i vnější experti - učitelé,obvykle na pracovišti vize kariérní dráhy, profesionalizace pracovních postupů (standardy kvality práce) koučing management, ale i jiné krátkodobé i dlouhodobé i jednorázové setkání rozvoj potenciálu rozhovor, neposkytování rad, posilování, podpora sebeaktualizace, podpora rozhodování a výkonu jasný kontrakt, typičtěji vnější expert zlepšení spec. dovedností, které vyžaduje role, vyjasnění cílů a rozhodnutí o následných krocích supervize pomáhající profese spíše krátkodobé i jednorázové setkání rozvoj pracovních postupů s klientelou, etika práce podpora reflexe, sebereflexe, nedirektivní rozhovor, případně pozorování v akci jasný kontrakt, typičtěji vnější expert zdokonalená (klinická) praxe, poskytovaná služba odpovídá nejvyšším standardům, prohloubený vhled metodická podpora není typické spíše krátkodobé krátká rozvoj specifické dovednosti ukázky instruktáž typičtěji na pracovišti – kolega, nebo v rámci DVPP nové postupy práce peer pozorování, review není typické spíše krátkodobé krátká inspirace a evaluace pozorování, evaluační rozhovory a analýzy kolega ve škole nebo v rámci sítě škol inspirace, zlepšení/rozvoj specifické činnosti nebo díla