Adobe Systems 1 Konflikt na pracovišti Adobe Systems 2 Konflikt = Střet dvou a více navzájem se vylučujících se snah, sil, potřeb, zájmů, hodnot, cílů. Důsledky? Pozitivní x negativní Adobe Systems 3 Typy konfliktů: Konflikty mohou být: •Mezi pracovními skupinami •Mezi jednotlivci •Mezi členy týmu Kdo řeší? HR x vedoucí Adobe Systems 4 Práce s konfliktem Mezi pracovními skupinami Adobe Systems 5 Práce s konfliktem Mezi jednotlivci Adobe Systems 6 Práce s konfliktem Mezi členy týmu Adobe Systems 7 Klíčová pracovnice obchodního oddělení, která obstarává nejvíce zisků pro firmu, se v poslední době chová divně. Vedoucímu se hromadí stížnosti na její chování, které trvá již 3 měsíce. Údajně během porad kritizuje nápady svých kolegů, ale sama nepřináší konstruktivní řešení. Otevřeně kritizuje chod jiných oddělení a schopnosti ostatních zaměstnanců. Vybírá si pouze práci, která je pro ni jednoduchá a nudnou administrativu deleguje na brigádníky. Ti mají pocit, že je nadměrně zatěžuje, navíc jejich práci vydává za svou. Většina týmu už s ní nechce spolupracovat, což ona považuje za jejich problém a cítí se z jejich strany diskriminována. Současně si velmi nahlas stěžuje na pracovní podmínky své kolegyni, která je s ní jedna ruka a v jejích názorech ji podporuje. Vedoucí za vámi přišel s tím, že chce pomoct tuto situaci vyřešit. Jaký zvolíte postup řešení?